Hej!Nero said:Jag har själv länge funderat på en post-apokalyptisk kampanj i den spelvärld som presenteras i de franska Simon-serierna (Simon de Flauve). Europa har gått tillbaka till en pseudomedeltida teknologisk nivå och anarki men där finns också megastäder där högteknologin och slaveriet frodas. Katastrofen är en fullständig ekonomisk kollaps efter kamp om naturresurser (fossila bränser) som gör att hela vår samhällspyramid fallit.
Jag gillar det dystopiska i tanken att även utan en katastrof som extern faktor kan vår livföring smahällsbyggnad förgöra sig självt.
Kolla in det!
http://www.lysator.liu.se/lsff/mb-nr20/Seriernas_fantastiska_vrldar.html
Kolla in det på Wikipedia
Tack, det var ett bra tips. Jag tänker mig en kombination av flera orsaker i mitt scenario. Dels har vi energikrisen - eftersom det är aktuellt och för spelarna lätt att relatera till. Dels har vi något storskaligt världskrig - eftersom söndersprängda miljöer är rätt...hett.