Nollprepp och SL-fritt

Gerkub

Gelékub
Jag gillade verkligen Dialect: A Game About Language and How It Dies , som är tänkt att man ska lära sig medan man spelar (även om minst en spelare bör ha ett hum om hur det funkar innan man börjar). Vi spelade med nån av de färdiga settingarna och det tog under tre timmar.

Sen hade vi också kul med @wilper s While The World Ends som är ett storyspel som går att ”vinna”

Last edited:

Hellzon

Långsamma Vargen
Jag gillade verkligen Dialect: A Game About Language and How It Dies , som är tänkt att man ska lära sig medan man spelar (även om minst en spelare bör ha ett hum om hur det funkar innan man börjar). Vi spelade med nån av de färdiga settingarna och det tog under tre timmar.
Kan varna för att Dialect tog närmare åtta timmar den gång vi spelade. Beror väl på hur långt man drar ut på scenerna.

Genesis

Ni dés ni maître
Kan varna för att Dialect tog närmare åtta timmar den gång vi spelade. Beror väl på hur långt man drar ut på scenerna.
Och när jag nämnde för Edwards att det tog den tiden för oss var hans reaktion ”Ni spelade klart det på en dag?! Hur tusan hann ni det?”. De hade tydligen behövt tre sessioner för att bli klara.

Gerkub

Gelékub
Åhå; nu har jag inte boken här men jag tror som det är skrivet ska scenerna vara rätt korta. Men ja, det går nog dra ut på det om man vill.

Edit: just det, man kan välja om man vill skapa sin egen setting, och använda avancerade regler för att skapa språket, då tar det nog längre tid.

Last edited:

hedmeister

Kollegiemagistrat
Rapport: Himbo Treasure Hunt var svinkul! Vi förlade handlingen till Skinnskatteberg, där vår allra första kampanj (CoC) utspelade sig. Två unga himbos och en medelålders herbo gav sig på en vild och förvirrad jakt efter Becknar-Olles nedgrävda vikingaskatt.

Det är så himla befriande att spela riktigt korkad ibland!

Zeedox

Hero
Rapport: Himbo Treasure Hunt var svinkul! Vi förlade handlingen till Skinnskatteberg, där vår allra första kampanj (CoC) utspelade sig. Två unga himbos och en medelålders herbo gav sig på en vild och förvirrad jakt efter Becknar-Olles nedgrävda vikingaskatt.

Det är så himla befriande att spela riktigt korkad ibland!
Älska himbos!

Genesis

Ni dés ni maître
Edit: just det, man kan välja om man vill skapa sin egen setting, och använda avancerade regler för att skapa språket, då tar det nog längre tid.
Kan vara så Edwards spelade. Vi körde den färdiga Mars-miljön på vårt åttatimmarspass (som var helt fantastiskt).

hedmeister

Kollegiemagistrat
Vi lyckades också knyta ihop scenariot med CoC-kampanjen och hittade av misstag en lönngång från loppisbutiken ner till Shub-Niggurath-kultisternas tempel långt ner under ABF-huset.

Last edited: