Som trådtiteln säger, i den här tråden nominerar vi det mest oväntade rollspelet! Vilket rollspel överraskade dig mest med att existera? Vilket rollspel skulle överraska dig mest om det existerade?
Alltså, jag är så jävla sugen på att skriva äventyret "What to expect when your expecting the spanish inquisition" till Monty Python-rollspelet. Ingen aning om vad det ska handla om dock.
Simon Lis Damnés. Inte helt oväntat att någon som heter Simon släpper ett indie-vampyrrollspel om kampen mot den inre besten, där man använder handsignaler för att kommunicera mekaniken. Men att två Simon gör det samtidigt, oberoende av varandra, det var ganska oväntat.
Jag kunde inte riktigt tro mina öron när jag fick höra att det en gång funnits ett Dallas-rollspel.
Det är verkligen en genre som är helt otänkbar i kommersiella rollspel idag (förmodligen delvis för att Dallas RPG visade att den inte var gångbar kommersiellt...)
Jag tänkte först nominera Burk Krig. Men sen slog det mig att det inte förvånar mig alls att det existerar, snarare tvärt om. Så, ja, Dallas är nog det mest oväntade rollspelet.
Motser Fucking Crab Truckers är nog märkligaste att det faktiskt skrivits ett ”helt” spel.
Värmedöd konstigt för att det är en oväntad författare för genren (krank).
Sen alla fanfiction-aktiva spel som exakt ska försöka emulera en TV-serie eller bok, när det inte är fantasy eller sci-fi gör mig alltid lite överraskad.
Jag är också inne på att Dallas är det mest oväntade rollspelet, särskilt vid tiden då det släpptes. Tycker mig ha läst att det dessutom fungerar bra för att spela i TV-seriens värld.
För mig personligen måste det ha varit Sorcerer. Perspektivet var helt nytt för mig. Det ifrågasatte allt jag trodde mig veta om rollspel och rollspelande.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.