Nekromanti Nordnordost - Återkomsten

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,141
Jättebra avsnitt! Tower Dungeon är superbra. Stickspåren är alltid det bästa! D&D borde tillhöra folket!

Askhem systemet är bästa versionen av År Noll motorn just pga nedslimningen. Men jag ska vara ärligt med att settingen är draget för mig, så jag har kört det med OSR D&D som regler när jag spelledit det.

Wooo, HEX24!!
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,389
Jättebra avsnitt! Tower Dungeon är superbra. Stickspåren är alltid det bästa! D&D borde tillhöra folket!

Askhem systemet är bästa versionen av År Noll motorn just pga nedslimningen. Men jag ska vara ärligt med att settingen är draget för mig, så jag har kört det med OSR D&D som regler när jag spelledit det.

Wooo, HEX24!!
Instämmer helt och hållet! Askhem är med på min tre spel korta lista för spel jag vill köra inom ett år.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,765
Men jag ska vara ärligt med att settingen är draget för mig, så jag har kört det med OSR D&D som regler när jag spelledit det.
Håller med om att spelvärlden är det som lockar mest, och den känns lätt att föra över till andra regelsystem. Jag har kört Askhem enligt regelboken men hade lika gärna kunnat tänka mig att använda reglerna från säg gamla Mutant, De fördömda eller något så regellätt som Into the Odd.
 
Top