Rickard
Urverk speldesign
Världen över på i mail och diverse chattar som irc, icq eller nätchattar så använder folk smilies.. Användandet i Sverige är såpass brett att man till och med försvenskat stavningen till det uuunderbart vackra "smajlis"..
Som en god forumit så tänkte jag föreslå en standardisering av vad dessa smilies vi har på forumet egentligen står för, så att vi kan undvika missförstånd.. Jag ger några förslag och det är upp till var och en att ge sin egen åsikt..
: Överraskad
alternativa betydelser: spöke, VAD?!, tre hål i väggen (stickkontakt), chockad, stunnad, radioaktivt
: Arg
alternativt: jag håller inte med, det här är det sämsta jag någonsin läst, sur, varför slösar du med min tid
: Jag är såå rätt
alternativt: jag rular (rullar), jag gillar sommaren, jag äger dig, jag är blind
: Ler
alternativt: jag förstår inte men ler ändå, lycklig, jag är en idiot, glad, skojar, glad
: Ledsen
alternativt: brist på antidepressiva medel, jag har en mustasch som döljer munnen, sårad
: Generad
alternativt: solat kinderna, lekt med sminket, örfilad
: Förvirrad
alternativt: drogad, sömnig, förvirrad, onaturlig, osäker, blåst i skallen
: Skrattar
alternativt: min mun är ohyggligt stor, jag har inga tänder, det här var otroligt roligt
: Chockad
alternativt: du fotade mig vid en ful min, kasta och försök träffa min mun, jag har fått en stöt i mig, <STRIKE>jag är naken</STRIKE> Chrull
: Självgod
alternativt: sömnig och glad, flinar, det var ju det jag menade hela tiden
: Förstår inte
alternativt: förvirrad, ingen aning, jag har konstig hårväxt, mina spindelsinnen varnar mig för...
: Flinar
alternativt: såklart, jag har borstat tänderna, hehe, hihi, finurlig
: Skojar
alternativt: blinka med ögat, saknar ett öga, "hinta", ge en pik
: Givetvis, varför tänkte inte jag på det tidigare?
alternativt: räcka ut tungan, blöder från munnen, uurrrk, usel vits, ge en pik
/[color:\\"green\\"]Han[/color] som utgick från hur smilisarna ser inte, inte efter hur man ska skriva för att få fram dem
PS. Jag hade tänkt att föreslå max tre smilies per inlägg men då hade väl Arvidos klagat DS.
Som en god forumit så tänkte jag föreslå en standardisering av vad dessa smilies vi har på forumet egentligen står för, så att vi kan undvika missförstånd.. Jag ger några förslag och det är upp till var och en att ge sin egen åsikt..
: Överraskad
alternativa betydelser: spöke, VAD?!, tre hål i väggen (stickkontakt), chockad, stunnad, radioaktivt
: Arg
alternativt: jag håller inte med, det här är det sämsta jag någonsin läst, sur, varför slösar du med min tid
: Jag är såå rätt
alternativt: jag rular (rullar), jag gillar sommaren, jag äger dig, jag är blind
: Ler
alternativt: jag förstår inte men ler ändå, lycklig, jag är en idiot, glad, skojar, glad
: Ledsen
alternativt: brist på antidepressiva medel, jag har en mustasch som döljer munnen, sårad
: Generad
alternativt: solat kinderna, lekt med sminket, örfilad
: Förvirrad
alternativt: drogad, sömnig, förvirrad, onaturlig, osäker, blåst i skallen
: Skrattar
alternativt: min mun är ohyggligt stor, jag har inga tänder, det här var otroligt roligt
: Chockad
alternativt: du fotade mig vid en ful min, kasta och försök träffa min mun, jag har fått en stöt i mig, <STRIKE>jag är naken</STRIKE> Chrull
: Självgod
alternativt: sömnig och glad, flinar, det var ju det jag menade hela tiden
: Förstår inte
alternativt: förvirrad, ingen aning, jag har konstig hårväxt, mina spindelsinnen varnar mig för...
: Flinar
alternativt: såklart, jag har borstat tänderna, hehe, hihi, finurlig
: Skojar
alternativt: blinka med ögat, saknar ett öga, "hinta", ge en pik
: Givetvis, varför tänkte inte jag på det tidigare?
alternativt: räcka ut tungan, blöder från munnen, uurrrk, usel vits, ge en pik
/[color:\\"green\\"]Han[/color] som utgick från hur smilisarna ser inte, inte efter hur man ska skriva för att få fram dem
PS. Jag hade tänkt att föreslå max tre smilies per inlägg men då hade väl Arvidos klagat DS.