Re: Nja
Två andra problem, som var relaterade till varandra, med 90-tals-TSR var:
1. Skönlitteraturen fick alldeles för stor plats, och tilläts driva kampanjvärldarna. En av mina större besvikelser var när jag köpte boxen Lands of Intrigue till Forgotten Realms. LoI handlar om Amn och Tethyr, och när jag läste 2e-boxen till FR tyckte jag Tethyr verkade vara ett bra ställe för en kampanj, med inbördeskrig och sånt. När jag sedan fick boxen upptäckte jag till min förvåning att nu hade tydligen den rättmätiga drottningen kommit tillbaka och enat Tethyr, och vid sin sida hade hon Elminsters före detta skrivare. Snacka om att sabba äventyrsmöjligheter!
2. TSR hade en "Code of Ethics" för sina prylar, som bland annat sade att de onda alltid måste förlora. Detta innebär i princip att äventyrsmöjligheter undan för undan rycks bort, eftersom skurkarna hela tiden får stryk.
Två andra problem, som var relaterade till varandra, med 90-tals-TSR var:
1. Skönlitteraturen fick alldeles för stor plats, och tilläts driva kampanjvärldarna. En av mina större besvikelser var när jag köpte boxen Lands of Intrigue till Forgotten Realms. LoI handlar om Amn och Tethyr, och när jag läste 2e-boxen till FR tyckte jag Tethyr verkade vara ett bra ställe för en kampanj, med inbördeskrig och sånt. När jag sedan fick boxen upptäckte jag till min förvåning att nu hade tydligen den rättmätiga drottningen kommit tillbaka och enat Tethyr, och vid sin sida hade hon Elminsters före detta skrivare. Snacka om att sabba äventyrsmöjligheter!
2. TSR hade en "Code of Ethics" för sina prylar, som bland annat sade att de onda alltid måste förlora. Detta innebär i princip att äventyrsmöjligheter undan för undan rycks bort, eftersom skurkarna hela tiden får stryk.