Nekromanti [Nostalgi] D/Generation

Sodivra

Champion
Jag skulle vilja slå ett slag för '91-datorspelet D/Generation.
Ett riktigt klurigt arkad/pusselspel med skön cyberstämning som har åldrats förvånansvärt värdigt. Jag lyckades starta det rakt av i Windows XP till och med, tämligen oväntat, (Det är DGENVGA-filen man kör) men jag rekommenderar att man kör det i DOSBOX så att man får ljud och musik också. (Missa inte att ladda ner D-Fend reloaded på sidan också, för att smidigt köra dosspelen.)

Här kan man ladda ner det:
Och här är en manual:

Rising

Vila i frid
Åh, en riktig klassiker. Älskar stämningen och... tja, allting med det här spelet. Har bara spelat en demo av det, dock, så nu ska jag verkligen ge det här spelet allt.

Och öh... fan vad jobbigt att man har Liv i spelet. Det betyder ju att man får spela om hela skiten när man dör. Finns det inget fusk så att man får evigt med liv? Jag ska ut och kolla på fusksidor. Tack för tipset om spelet, i alla fall, Arvidos!

Christoffer

It's all pig.
Ojojoj, så många timmar som gick åt framför amigan och d/generation. Så fantastiskt!!! Kan bara hålla med!

Sodivra

Champion
Du kan spara vilken våning du är med Alt+S och sedan ladda med Alt+R. Eller om det är Control+R. Den andra startar om nuvarande våning, inte helt intuitivt kanske...

Visst är det en goding!

Sodivra

Champion
Wheehe! I win!

Avsluta spelet tog ett tag, pga begränsad datortillgång. Här är vad jag gillade:

*Ingen musik, vilket höjde stämningen.
*Stadsvyn, vilket höjde stämningen.
*En träff -> döden, vilket höjde stämningen.
*Sparsystemet, där man bara kunde spara "våningsvis" vilket gjorde varje våning spännande då man var tvungen att klara den på den insats man hade.
*Klurigheten
*Slutsekvensen

Solid!