Nekromanti Nostalgi...

DragonLord

Warrior
Undrar bara om någon därute råkar sitta på någons egenproducerade material om mina favoritfulingar, drakoniterna? Jupp, precis, de från DoD Chronipia. Känner för att gräva fram Chronopia och börja röja i Städernas Stad igen. Många är de roliga eskapader mina drakmän har varit med om där.
Har tänkt skriva eget om dem, men om någon annan sitter inne med en vision om drakkari därute skulle jag vara tacksam om de delade med sig. :gremlaugh:

DragonLord - Länge leve Draken!

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
En gång i tiden hade jag planer på att göra något med dem, men det kom aldrig längre till en mycket, mycket kort artikel :gremfrown:

Den finns i alla fall att ladda hem på Spelledare.com.

DragonLord

Warrior
Man tackar...lite inspiration får man iaf... :gremlaugh:

Ska bara få fram böckerna igen nu...någon snubbe jag känner har dem nog...

DragonLord - tror inte han någonsin kommer komma ens så långt som den korta artikeln...

Dilandau

Myrmidon
Woo-ah!

Märker att man börjar bli gammal när folk använder "chronopia" och "nostalgi" i samma mening!

:gremsmile:

DragonLord

Warrior
Re: Woo-ah!

Kanske egentligen lite fel att kalla det nostalgi...men det var det första rollspelet jag någonsin spelade, och det var JÄTTELÄNGE sedan jag spelade det sist...har inte sett böckerna på något år...

Så för DragonLord är det en smula nostalgiskt att tänka tillbaka på denna underbara stad: Chronopia, i (och utanför) tiden!

DragonLord - ett barn av Chronopias betongdjungel...

Maxwan

Swordsman
Re: Woo-ah!

Chronopia kom väl ut 94-95 så 9 år får väl jag hålla med om att det är nostalgi, i alla fall om det var 9 år sen du spelade det... Sen finns det ju alltid folk här som tycker att nostalgi är det först om det är 20 år tillbaka, men för min del får nog Chronopia räknas som nostalgi :gremsmile: