Han kritiserade en moderator ...Björn Wärmedal;n83913 said:Vad hade du gjort för att förtjäna det?
Just kidding! Just kidding! :grin:
Vi skulle testa om han var virke nog att vara med i Stockholmsmaffian ...
Han kritiserade en moderator ...Björn Wärmedal;n83913 said:Vad hade du gjort för att förtjäna det?
Magnus Seter;n83928 said:Han kritiserade en moderator ...
Just kidding! Just kidding! :grin:
Vi skulle testa om han var virke nog att vara med i Stockholmsmaffian ...
Det lite balla i den här kråksången är att detta var troligen det första riktigt feta "ensamäventyr" jag var med om. Vi åkte tåg själva från Nyköping, hade med hela månadspengen, navigerade en massa i Stockholm (dvs. vi gick fel flera gånger) och fick ÄTA HAMBURGARE på resturang! Vi gick på Stor och Liten och till en för dagen djäkligt öde rollspelsaffär också. Jag har för mig att jag köpte ett äventyr till Mutant på resan. Järnringen? Var det något konvent 85? 86? Någon som vet? Jag borde varit 14-15 år...Ram;n83915 said:Mitt första konvent var något av Äventyrsspels mitten-sent 80-tal. Jag var där med en kompis och vi tillbringade två timmar med att gå runt planlöst och vara livrädda för allt och alla för det var liksom en massa VUXNA där som pratade JÄTTEHÖGT om en massa saker som vapenvikt och marchhastigheter. Det första vi såg var liksom en fjortis som oss bli as-thrashad av en man (ja, en man) när han hävdade att ett svärd vägde 8 kg. Den vuxne tog till och med fram ett svärd och visade honom. Som sagt, vi öppnade inte käften. Vi såg Nisse rita något också och var nära att köpa en bild men sedan kom en sådan där VUXEN rollspelare igen och vi gick till Clock i stället.
Det där scenariot var det jag som skrev (och spelledde).chrull;n83908 said:Min första riktiga konvent var GothCon något år senare. Ingen i min spelgrupp ville åka ner, men RipperDoc hade en plats över i sin grupp så jag spelade en del grejjer med dem. Som jag minns det så var allt friform och minst ett scenario började med att man vaknade upp utan minne i ett blodigt badrum.
Vet du att du spelledde oss?Snow;n84022 said:Det där scenariot var det jag som skrev (och spelledde).
Ja.chrull;n84064 said:Vet du att du spelledde oss?
Jag minns typ ingenting annat. Vilket år var det här? Möjligt att det inte var det första konventet.Snow;n84066 said:Ja.
Edit : du spelade knarkare och ripper spelade ansvarsfull gängledare. Hoppas det var kul.
År 2000chrull;n84086 said:Jag minns typ ingenting annat. Vilket år var det här? Möjligt att det inte var det första konventet.
Snow;n84159 said:
Det året med snyggast mugg.Snow;n84159 said:
Någonstans här då?Krille;n83903 said:Mitt första konvent bör ha varit Spelkongress 88. Jag kan till och med ha varit med på bild i Sinkadus, som ett ansikte i högen i kön.
Nr 14 aug 1988Ja!;n86796 said:"Någonstans här då?"
Vilket nummer av sinkan är det?
Jag hörde nyligen en berättelse om att George Lucas ska varit gäst på den Äventyrsspelskongress där deras version av WEG Star Wars lanserades. Kan nån bekräfta eller dementera detta?Magnus Seter;n83221 said:Mitt första konvent måste ha varit något av Äventyrsspels. De kallade det för "kongress" istället för "konvent". Typ 1987 kanske, i Handen tror jag det var. Jag och mina polare åkte ner, oförklarligt nog iklädda kostymer ... undrar varför?