Nekromanti Nostril?

Lightshy

Hero
En plats som undgått mitt äventyrande runt i Ereb Altor är staden Nostril. Det gavs ut en del artiklar och äventyr om staden i Sinkadus. Mina frågor är som följer:

1. Vilka artiklar i Sinkadus/andra referenser finns till staden?
2. Kan man komba dessa i någon sorts minikampanj?
3. Hur skulle man i så fall väva in dem i kampanjen i Kopparhavets kapare?

1. Sinkadus nr. 25 och 29 innehåller info rörande staden och dess katakomber. I Sinkadus nr. 37 finns äventyret "Skuggor över Nohstril". Det äventyret har anknytning till kampanjförslaget i Kopparhavets kapare.

Sedan kan jag rekommendera dig att surfa in på erebaltor.se och kolla i Erebos-tråden och wikin. Det kan finnas bra material och tankar där.

Bifur

Veteran
I nr.37 finns även ett index över samtliga srtiklar. Har för mig att stadens berörs i ytterligare något nr... Även ett av äventyren i Ereb Altor-boxen utspelar i staden.

Lightshy

Hero
Hur är det med Kopparhavets Kapare Kampanjen?
Är det någon som kört den? Och i så fall vilka tricks of the trade använde ni? Kanske finns det någon tidigare tråd om detta? Som jag fattar det krockar den rätt ordentligt med Nidlänska Reningen?

Bifur

Veteran
Egentligen finns det ingen kampanj, bara ett synopsis i modulen på två sidor eller så. SL får skapa det allra mesta själv. Ja, den går delvis emot Nidändska reningen då väl de krigförande staterna i Kopphavets kapare är allierade i Nidändska reningen, därtill inblandade i ockupationen av Nidland, så ett rkig mellan dem något år efter känns kanske långsökt. Men det är å andra sidan lätt att modifiera, huvudmotståndarna i Kopparhavets kapare är Felicien och Erebos och de har mycket små roller i Nidändska reningen, det är lätt att föra bort dem ur den händelseutvecklingen och låta dem vara beredda att ge sig på varandra strax efteråt.

hakanlo

Hero
Dazumal;n197341 said:
4. Blev den som namngav stan någonsin straffad för tilltaget? :rolleyes:
Nostril borde förstås vara skådeplats för A feast for Crows.

Nä, man undrar vad det var för näsvis snorunge som la näsan i blöt och satte dit den kråkan? Hen borde få sig en näsbränna.

(Nostril betyder ju näsborre, för den som till äventyrs undrar vad vi dillar om. Jag tror mig minnas att den på sinkadusvarianten av ereb-kartan hette Naril.)

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Dazumal;n197341 said:
4. Blev den som namngav stan någonsin straffad för tilltaget? :rolleyes:
Nej. Det var Henrik Strandberg som hittade på namnet och stavade det IIRC Nohstril. Olle, som var petig när det gällde namn, invände. Jag var inte en del av just det projektet så jag lade mig inte i saken.

zonk

muterad
Mekanurg;n197539 said:
Nej. Det var Henrik Strandberg som hittade på namnet och stavade det IIRC Nohstril. Olle, som var petig när det gällde namn, invände. Jag var inte en del av just det projektet så jag lade mig inte i saken.
Finns väl en hel del lätt anatomiskt anstrukna namn i Ereb Altor? Trakorien t.ex.? ;)

Leon

Leo carcion
zonk;n199384 said:
Finns väl en hel del lätt anatomiskt anstrukna namn i Ereb Altor? Trakorien t.ex.? ;)
Fast det bord väl isf heta Naris

Pharynx är ju också anatomi. Tror att Erik Granström inspirerade...

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
zonk;n199384 said:
I det äldsta manuset förekom platsnamnet Amygdala, vilket med lite god vilja skulle kunna hänföras till svensk ortnamnstradition. Erik tog sedemera bort det.

Lightshy

Hero
Gör ett försök till. Är det någon som gjort ett försök med Kopparhavets Kapare Kampanjen?