Nekromanti Note Pro 12.2?

Max Raven

T12-kultist
Funderar på att skaffa en surfplatta. För närvarande har jag en gammal Aspire One netbook som fyller mina mobila behov men mest använder jag mig av min Galaxy Note 2. Mina behov på väg är typ att kunna surfa, mejla, skriva, läsa pdf-filer, möjligen öppna excel/wordfiler och ändra i dem. Ritmöjligheter ser jag som en trevlig bonus. Alltså är jag sugen på en Note 12.2. Ser det ut som ett vettigt val? Har inte haft surfplatta tidigare, men förstått att det varit något jox med vissa appar?

Troberg

Sinister eater
Jag har inte stött på några program som krånglar på platta än. Finns säkert några, men de är få, och du kan räkna med att alla större program funkar.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Det enda problemet jag stött på är väl att appar som inte designats för det större formatet ser väldigt märkliga ut på platta. Facebook-appen är till exempel väldigt dålig på platta eftersom den är så tydligt anpassad till mobil.
Max Raven said:
Där är en fördel iPad har, med sin standard-storlek. Å andra sidan så behöver jag inte en app för facebook - kan alltid surfa dit istället. :)
krank said:
Mer en fördel iPad har i och med att utvecklarna valt att även anpassa sin app till tabletstorlek... Det är inte speciellt svårt, men tar såklart lite tid. Jag vet att iPad hade exakt samma problem i början fast värre; där skalades telefonapparna helt enkelt upp till hela skärmen vilket ledde till massivt gigantiska knappar etc. På Android handlar det mer om att skärmytan inte används optimalt...

Max Raven

T12-kultist
Efter att ha tittat lite på recensioner så väger det just nu mest mellan Note Pro och Note 10.1. Det beror lite på hur de känns - 12.2:an ska enligt utsago vara lite tung och kanske obekväm att ha i handen.