Nekromanti Novellförfattare, se hit

Rickard

Urverk speldesign
Tjenare.. Det finns ju en del här på forumet som håller på och skriver noveller och jag undrar om ni vill dela med er av era alster.. Anledningarna till varför jag undrar det här är tre.. Dels så kan det vara kul att ha något att läsa och dels så kan jag få inspiration till scenarion till rollspel (eller något)..

Fast den tredje anledningen är orsaken till varför jag ens skriver detta inlägg.. Vi ska göra en andra kortfilm nu i vår som ett skolprojekt och vi fem killar i gruppen som ska göra filmen ska brainstorma fram lite förslag och idéer veckan som nu följer.. Det vore trevligt att få lite inspiration.. Våra kunskaper är begränsade till lite 3d-teknik, små redigeringseffekter av filmen samt hygglig ljudteknik på amatörnivå..

Om någon vill så kan jag ge korrekturläsning och kommentarer till novellen... Helst får novellen vara på max 10 sidor.. Jag vet inte hur många eller om det är ett sidantal som begränsar för att en historia ska klassas som novell.. Det kommer givetvis komma ett "baserad på ×××s novell" eller "tack till..." med i filmen eller vad författaren nu vill ha med..

För att se våra två första filmer (The End är 3d-animerad) så följ följande länk: http://www.student.itn.liu.se/~rikel934/galaxy_films/

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som (tyvärr) har huvudrollen i den andra filmen

Rickard

Urverk speldesign
Ops, glömde en sak

Helst ska det vara i nutid, även om det mest är tal om inspiration.. :gremsmile: Vi har inte inte tid till att lägga ner resurser på något speciellt utöver redigering..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som gjorde ett nytt inlägg då Ymir redan hann å svara

Jade

Warrior
noveller, små fula texter och annat skumt har man väl liggandes lite här och var.. (något fler än jag säkert kan identifiera sig med)...

frågan är väl om det är någon särskild "genre" som efterfrågas?

undertecknad har som sagt ett flertal skumma alster hon kan tänka sig att dela med sig av... (är som vanligt läskigt generös.... :gremtongue: )

Rickard

Urverk speldesign
Tja.. Av de projekt vi i "Galaxy films" har gjort har två varit i "skräckgenren" (en hemsida och en kortfilm), men inget hindrar väl att vi gör något nytt.. Så vilken genre spelar inte såå stor roll, bara det helst är nutid.. Inget hindrar heller att det är rena manuskript..

Observera att det är inte säkert någon novell kommer sluta i en film, då jag mest lagt ut den här förfrågan på eget bevåg.. De andra i gruppen kommer att ha något att säga till om också.. Jag tänkte mest det vore roligt om vi andra på forumet kunde få ta del av de flitiga författares verk vi har på forumet.. Det här med filmen kommer i andrahand..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som undrar var hans löfte om att vara mindre aktiv tog vägen

Jade

Warrior
vad Jade har att erbjuda

hm. jaojao. kan beskriva lite kort några av de saker jag har som skräpar på hårddisken... sen är det bara hojta om något låter intressant på något vis.... :gremsmirk:

"Lyssnaren"
väldigt kort novell om en person som folk gärna lättar sina hjärtan för. men det får lite oanade konsekvenser.

"Var god vänta"
en lagom suspekt och skum historia och ett ställe kallat Plats B (om jag minns rätt, pinsamt dåligt minne). Plats B är den plats där man hamnar i väntan på att få komma vidare till Plats C.... en vad-som-händer-efter-döden-spekulation. som är skum.

"Tre vägskäl"
halvpysig fantasynovell. om ett lite eget värdshus mitt i någonstans... om värdshuset Tre vägskäl och dess minst sagt udda besäkare och stamgäster.

"Spökskrivare"
halvkort tingest om en misslyckad författare som helt plötsligt får öväntad, och ovälkommen, hjälp med att färdigställa sitt "mästerverk".

"Varelser av liv och död"
kort biolog/drakhistoria. fantasy. kort.

hm. och roligare än så blev det inte.... :gremgrin:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag tipsar om andras verk istället

I julkalendern i år, lucka 22, var den en novell som föll mig i smaken, och som nog skulle passa som kortfilm.

Fem spöken

Skicka ett PM så kan du få författarens mailadress om det nu är så att den duger... :gremwink:

Foggmock

Myrmidon
Jag får väl propsa för min Varm Natt då, som går att genomföra med ett minimum av skådespelare, specialeffekter och körkort.