Jonas Ferry
Swordsman
Lantbrukarnas riksförbund hade i våras en novelltävling på temat "Framtidens bonde". Man skulle beskriva hur jordbruket och bondens situation såg ut i en nära eller fjärran framtid. Mitt bidrag "Viktigt besök" utspelade sig på en gårdssatellit i omloppsbana kring jorden. Bonden Albin Ek och hans fru Nilla odlar majs när en representant från UEU, Utökade Europeiska Unionen, kommer på kontroll. Familjen Ek tar chansen till bidragspengar, men först måste de lura kontrollanten att hela satelliten ligger i träda.
Nu vann inte min novell 30000 kr, men den blev vald att vara med i novellsamling som precis släppts. Jag önskar att jag kunde säga något om de andra novellerna, men jag har faktiskt inte hunnit läsa dem ännu eftersom jag precis fick boken. Men boken är billig nog för att bilda er en egen uppfattning.
Svensk science-fiction i bondemiljö!
- Jonas
Nu vann inte min novell 30000 kr, men den blev vald att vara med i novellsamling som precis släppts. Jag önskar att jag kunde säga något om de andra novellerna, men jag har faktiskt inte hunnit läsa dem ännu eftersom jag precis fick boken. Men boken är billig nog för att bilda er en egen uppfattning.
Svensk science-fiction i bondemiljö!
- Jonas