Nekromanti Nu är det slut på friformandet!

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Ja, nu är det slut på skiten! Jag fick ett paket idag!

Attachments

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Färga mig avundsjuk, kamrater. Daaaaaymn.

Vitulv

krank said:
Visst är dom heta! :gremlaugh:

Alltså allvarligt. När jag först såg filmen om dem på youtube var jag mest "jaha" men det var en tanke som fastnade, och bara inte ville försvinna. Gick i en månad och kunde inte släppa tanken på gamesciencetärningar. Alla tärningsslag kändes obetydliga, och nu, nu äntligen är de mina!

Storuggla

Champion
Jag andas lättar nu när jag vet att spelledaren inte har fusktärningar.

Storuggla, raka kanter

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Men inte behöver du så många? Jag kan ta ett par t6:or av dig, så blir det lite mindre att hålla reda på :gremsmile:

anth

Vetefan

Mogger

Hipsteranka
Jag vill inte låta onördig, men jag fattar absolut inget alls av det här inlägget. Är det något speciellt med de här tärningarna?

Jag är alltså mest intresserad av vad det är ni går igång på, jag vill inte låtsas vara cool och håna er för att ni gillar tärningar eller nått. :gremsmile:

Vitulv

Måns said:
Jag vill inte låta onördig, men jag fattar absolut inget alls av det här inlägget. Är det något speciellt med de här tärningarna?

Jag är alltså mest intresserad av vad det är ni går igång på, jag vill inte låtsas vara cool och håna er för att ni gillar tärningar eller nått. :gremsmile:
Kolla här :gremsmile:
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/bR2fxoNHIuU"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/bR2fxoNHIuU" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Mogger

Hipsteranka
Hehe, ja där ser man. Intressant. Tack för länken.

Fast mer oroväckande var ändå SL som säger "George, din karaktär dör om du inte slår 20!!" :gremsmile:

anth

Vetefan
Måns said:
Är det något speciellt med de här tärningarna?

... jag vill inte låtsas vara cool och håna er för att ni gillar tärningar eller nått. :gremsmile:
Det är lite som att jämföra en Rolls Royce med en Skoda.
Båda tar dig dit du vill, men det är en helt annan känsla att sitta i en Rolls Royce.

Jarl

Hero
anth said:
Måns said:
Är det något speciellt med de här tärningarna?

... jag vill inte låtsas vara cool och håna er för att ni gillar tärningar eller nått. :gremsmile:
Det är lite som att jämföra en Rolls Royce med en Skoda.
Båda tar dig dit du vill, men det är en helt annan känsla att sitta i en Rolls Royce.
Hörrö! Försöker du dissa min bil eller?? :gremwink:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Man kan ju tycka att tärningarna ser mer eller mindre häftiga ut, men jag är otroligt skeptisk till argumenten om att de skulle ge någon påtaglig skillnad i fördelningen mellan resultaten.

/tobias

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
anth said:
krank said:
Är du väldigt sugen kan jag nog tänka mig avvara en uppsättning av mina (då jag har lite för många)
Har Topas, Rubin, Smaragd
http://www.gamescience.com/9002-9035.jpg
http://www.gamescience.com/9002-9036.jpg
http://www.gamescience.com/9002-9037.jpg

Säljer dem som set bestående av 7-piece set + 12 piece d6 för 370 kr (och det är självkostnadspris).
Tack för erbjudandet, men jag väntar nog tills jag har möjlighet att köpa antingen vita med svarta siffror eller svarta med vita siffror... Inte så förtjust i det här med "flashiga" tärningar; Gamesciencetärningarna tilltalar mig ju just genom sin teoretiska vackra perfektion, enkelheten i formen.

anth

Vetefan
Gurgeh said:
Man kan ju tycka att tärningarna ser mer eller mindre häftiga ut, men jag är otroligt skeptisk till argumenten om att de skulle ge någon påtaglig skillnad i fördelningen mellan resultaten.

/tobias
Jag HAR stött på tärningar köpta i butik där man märker att de visar fel bara efter ett par timmars rollspelande (en spelsession) - men det hör till ovanligheten.

Jag skulle tro att du du normalt behöver hundra timmars rollspelande innan du ser någon avvikelse med vanliga tärningar.

Vitulv

Gurgeh said:

/tobias
Det beror ju helt på vad man definierar som påtaglig. För mig räcker det att tärningarna är liiiiiite exaktare för att jag ska få en hang-up på dem. I det här fallet tror jag det jag vill tro, och det räcker för mig :gremsmile:
Jag gillar också storyn bakom tärningarna, och av någon anledning tycker jag att det var jättekul att höra överstens förklaring till hur de tillverkas, och vad i tillverkningen som skiljer sig mot andra tärningar.
De skarpa kanterna är grymma, inte bara för exakthetens skull, utan även för att tärningen stannar snabbare när man slår den. Överhuvud taget så är det skillnad att slå med de här tärningarna mot de jag hade innan. Det är en gedignare känsla. Och ja, jag är fullt medveten om att jag nu uppvisar nördighet som passerat de flestas gränser. :gremsmile:

Slutligen: mina tärningar har två års garanti. Bara det :gremlaugh: