Jag håller med om att hans argumentation är något bristfällig, däremot tror jag mycket väl att fördelningen på många tärningar kan vara skev. Men nu är jag visserligen matematiknörd snarare än tärningsnörd, men om man nu vill visa att en tärning inte ger rättvisande resultat så finns det ju faktiskt statistiska metoder för detta. Och så sjukt många gånger behöver man inte slå heller ifall det nu finns en notabel skillnad (särskilt inte om man som han hävdar att det är systematiska fel på alla tärningar av alla tärningar av samma sort (slår färre 1 och 20 och fler 9 och 12, för då kan vi ju slå 20 åt gången eller så).
Men alltså hans exempel. Med tillverkningsmetoden han beskriver, vad i hela friden skulle kunna få tärningarna att bli systematisk äggformade på samma sätt? Jag håller med om att slipande i en rock tumbler säkerligen skulle kunna göra tärningarna olika men det här när han staplar dom 9 mot 12 eller 1 mot 20 och får olika höjd måste väl bara vara ett pr-trick? Genom att välja rätt tärningar till rätt stapel lär man säkert kunna få skillnad (om det finns någon) även genom att stapla 1 mot 20 i båda staplarna. Folk som medvetet för andra bakom ljuset när dom försöker hävda vetenskapliga metoder har jag ingen större respekt för.
Och ändå, tror jag som sagt, att hans tärningar kan vara bättre, synd bara att han är en sån slipad säljare.