Nekromanti Nu behöver jag hjälp till TENTAN!

obak

Hero
Anfallaren deklarear grapple, om anfallaren inte har imp. Grapple får försvararen göra en aoo. Träffar försvararen avbryts grapple. Missar försvararen får anfallaren göra en touch attack, lyckas denna skall båda göra ett str check modiffierat med sin storlek plus övriga moddar.
Upprepa str checket i varje deltagares initiativ.

För att räkna ut KP tar du Sto och Fys delat med två, kraftpoängen är väl lika med Psy

Fridigern

Swordsman
Helt OT: sätter inte grapplingreglerna level-systemet ur funktion i 3.5 då, så att en bunt lvl 1 mycket väl kan grappla en lvl 20 och typ hugga den i försvarslöst tillstånd?

xTekopp

Veteran
Tack allihopa! Detta är alltså till en universitetskurs, och en del av två i tentan! Med er hjälp har jag, som oerfaren rollspelare, möjligheter att klara denna del och få mina 7,5 högskolepoäng! Kursen på SU rekommenderas starkt, men då jag inte är så inne på just rollspel behövde jag hjälp (Jag är mer bara nörd inom litteratur och film, speciellt inom fantasygenren.) Tack och hej, jag är inget troll - föredrar hobbitar eller alver!

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Men asså... ingick regelboken för DoD i kurslitteraturen? Eller fick ni på annat sätt veta under kursens gång hur man skapar en rollperson i spelet? Annars är det ju jättedåligt att ha det som tentauppgift :p (det kan ju vara dåligt ändå, naturligtvis, beroende på vad kursen faktiskt handlar om)

Och hur okej är det att fråga på forum när man skriver sin hemtenta? Det verkar vara lite olika vad olika kursledare och universitet tycker om sånt.

Kul att du fått skapa dig en rollperson för första gången, hur som helst! Även om du kanske inte skapade hela.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Björn Wärmedal;n124757 said:
Och hur okej är det att fråga på forum när man skriver sin hemtenta? Det verkar vara lite olika vad olika kursledare och universitet tycker om sånt.
Annars borde det inte ha varit en hemtenta.

LordTengel

Swordsman
anth;n124414 said:
Jupp, helt rätt.
Ska det vara någon svårighet alls i den där kursen så ska man skapa en Eon III-karaktär. :)
Komplett med horoskop enligt reglerna i Legender & hemligheter!

obak

Hero
Fridigern;n124680 said:
Helt OT: sätter inte grapplingreglerna level-systemet ur funktion i 3.5 då, så att en bunt lvl 1 mycket väl kan grappla en lvl 20 och typ hugga den i försvarslöst tillstånd?
Grapplevärdet modifieras av bland annat Bab, Str, Size och annat junk. En lvl 20 kan bli grapplad av en lvl1 om level20 slår en 1a men det lär inte hålla längre än till nästa initiativ.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
MODERERING:

Oavsett vad ni tror om trådstarten så ska ni hålla er till ämnet, och låta bli att svara om ni inte planerar att göra det.

Ha en fortsatt trevlig dag.

/tobias

Harry S

Swordsman
xTekopp;n124726 said:
Tack allihopa! Detta är alltså till en universitetskurs, och en del av två i tentan! Med er hjälp har jag, som oerfaren rollspelare, möjligheter att klara denna del och få mina 7,5 högskolepoäng! Kursen på SU rekommenderas starkt, men då jag inte är så inne på just rollspel behövde jag hjälp (Jag är mer bara nörd inom litteratur och film, speciellt inom fantasygenren.) Tack och hej, jag är inget troll - föredrar hobbitar eller alver!
Har du listat ut hur du ska få fram grundegenskapsvärdena och räkna ut kroppspoängen och kraftpoängen eller hur går det med tentan?