Jag har en fråga här när jag försöker plugga in western. På sidan 14, i exemplet under den andra bilden står det så här: "På sidan 4 i rollformuläret skriver han 13, samma som han har i Bildning, på Utbildning i: Etikett, Läsa/Skriva, Religion, Räknelära, Språk/, Teori/Geografi och Teori/Historia" osv. (det mesta förstår jag.) Nu undrar jag, varför lägger han in värdet på bildning på dessa färdigheter? Är det något som alla har oavsett vilken man spelar, och är dessa "gratispoäng" så man inte behöver räkna av dessa från sina 300 färdighetspoäng?
Jag läste vidare x antal sidor (minst 20 iaf) och jag hittade inte något svar på detta.
Förresten så är det en sak till. Det är så att det står "kräver utbildning" i tabellen med färdigheter, och om det står ja så måste man träna till detta eller lägga in några poäng av de 300 på dessa, eller har jag fattat fel? Jag hittar inte svaret på detta just i nuläget, så jag passade på att fråga i samma veva som den andra
Nothing but Metal is eternal
Jag läste vidare x antal sidor (minst 20 iaf) och jag hittade inte något svar på detta.
Förresten så är det en sak till. Det är så att det står "kräver utbildning" i tabellen med färdigheter, och om det står ja så måste man träna till detta eller lägga in några poäng av de 300 på dessa, eller har jag fattat fel? Jag hittar inte svaret på detta just i nuläget, så jag passade på att fråga i samma veva som den andra
Nothing but Metal is eternal