Nekromanti NU Jävlar!

chrull

Stockholm Kartell
Vad är det jag ser? är det min dator det är fel på eller är snön borta? Ni har tagit bort snön??? Som om det inte skulle vara vinter längre? VI HAR 20 MINUS!! I stockholm!!

Jag sitter och förfryser!! Tillbaks med snön.. det är ett tag kvar på vintern!

Okej.. så upprörd är jag inte.. men det känns iaf för oss i STHLM som om snön skulle ha dykt upp ungefär nu.. inte försvunnit..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--

neuter

Swordsman
Re: Varför inte ett mellanting?

Man måste förebygga, om det inte är snö här inne i forumet kanske naturen förstår att det inte borde vara snö någonstans överhuvudrtaget, och våren kommer tidigare och alla blir glada :)

"Soylent Green is people!"

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Hmm....

Jag vet inte om naturen kollar in rollspel.nu. Känns inte så. Men man vet ju aldrig.

Vi kan ju testa en vecka med sol på logon om det bli sommar/vår då så får vi ju svaret direkt. Om naturen inte vet om rollspel.nu så kan vi ju ha logon som årstiden är. Om naturen bryr sig om logon så kan rollspel.nu kanske ta betalt för att bestämma vädret. Extra pengar!/images/icons/smile.gif

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>

hatten

Swashbuckler
*skrattar* Ja jag är skadeglad lite i alla fall.. *ler*
Normal vinter här i Luleå så har vi temperaturer på -20 och toppar på -30 eller värre..
För någora år sedan hade vi köldrekord på -49 ( enligt kallax kontrolerade ) fast då stannade jag inomhus men jag var tvungen att gå ut då det var -47.

I år har vi haft en varm vinter långa perioder av bara -4 fast idag så har vi haft -18 grader.. *ler* ganska varm för att vara vinter..
Och ja vist de lovar varmare senare under veckan..
*ler* 08 har INGET att klaga över det är bara att bita ihop och LÄR er vad kyla innebär samt tänka på Norrland som vintertid ALLTID har kallt och LÅNGA långa avstånd.. *Ler* det blir mycket kyla.. Ni har tunnelbanor.. Använd dom..

Fänrik Matsson till mig: 409 Carlsson var inte dum då blir du officer...

kragghack

Warrior

Så en halv meter och -18 som det är i vissa delar av Sverige (Umeå, där jag sitter) är inte vinter? Sen så är definitionen av vinter att medeltemperaturen är under noll grader...Ingen snö behövs, även fast det är ganska naturligt att det blir så när det regnar och det är minusgrader :)

Ashes to Ashes
Dust to Dust
Kragg Hack remains

chrull

Stockholm Kartell
Jajaja.. Stackars norrlänningar..

själva grejen är att de plockar bort snötemat precis nu... Nu när kylan har kommit... iaf till oss...

Vi i 08 området har visst nått att klaga över... Det är kallt här kallare än vad det brukar vara.. särskilt efter en så lång tids mild vinter

Dessutom så har inte hela stockholm tunnelbana.. det verkar dumt att åka buss förbi skolan för att ta tunnelbannan en station tillbaka igen... För att då åka bussen till skolan.. eller vad tycker du?

Jag bor i stockholm för att jag vill slippa kylan och långa avstånd.. du får skylla dig själv..

chrull

chrull

Stockholm Kartell

Kragg Hack.. Han sa precis att det fortfarande var vinter..

chrull

kragghack

Warrior
Oops, läste fel, tyckte det stog "inte" (nt)

Att det inte vara vinte alltså...

Ashes to Ashes
Dust to Dust
Kragg Hack remains

chrull

Stockholm Kartell
misstänkte det :o) [nt]

-

Gardener

Champion
Snön hörde till jultemat och det har vi inte haft sen tjugonde dag Knut eller nåt sånt, vilket var ca två veckor sedan. Om det legat kvar i er cache sedan dess är dock en annan sak.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu

Staffan

Myrmidon
Kan vi inte spetta loss Sverige från Norge och Finland i stället och bogsera ner till varmare breddgrader, så vi slipper det där med vinter? Vinter är ju ändå en rätt dålig idé på det hela taget tycker jag...

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

hatten

Swashbuckler
*ler* frys frys *skrattar*
Nä nu är jag elak *skäms*
Allvarligt talat så tycker jag det är bra att ni får känna på lite kyla av flera orsaker..
1 Folket i 08 Kanske får nog hjärnaktivitet för att förstå VARFÖR vi i norrland borde få ekonomiskt bistånd för att göra resor billigare.. Antagligen i form av billigare bensin eller billigare buss och tåg resor. Norrland och norrbotten ÄR avstånden stora och kölden hård..
2 Lite kyla härdar och ger karaktär..
3 och den viktigaste orsak till att jag är SÅ glad att NI där nere har kylan är... *trumvirvlar* VI har inte kylan vi har värmen jag slipper frysa *ler*..

Sen igentligen VEM behöver tunnelbanor eller buss själv brukar jag alltid cyckla så länge som avtåndet inte är mer än 5 km så cycklar jag vinter som sommar regn som snö..
Fast Allt för mycket snö så blir jag tvungen att leda cyckeln *suck*..
Blir temperaturen Under -35 så blir jag efter ett tag tvungen att leda cyckeln Kylan får lufttrycket i däket att minska så att det verkar vara punkterat.. Sen brukar smörj oljan sluta fungera och jag har en gammal cyckel utan olja gnislar den...

Fänrik Matsson till mig: 409 Carlsson var inte dum då blir du officer...

King Kromm

Hero
å i göteborg e det nu både snö och kallt, minus åtta till minas femton... varierar lite beroende när på dyngnet man kollar... uch de e för jävligt, och folk åker på semester för att åka skidor i kylan...
*skakar på huvet*
idioter...

/King Kromm, med både långkalsoner, halsdik å mössa mm

King Kromm

Hero
Ingen dum ide, men hur långt blir det till danmark då?? kanske skulle man dra iväg sverge på något jobbigt sätt som slutar med att man bara behöver gå en liten bit för att komma till de danska ölet?? :)

/King Kromm

chrull

Stockholm Kartell
Jaha... :o) Det hade jag ingen aning om..

Men då återkommer vi ju till det här vi snackade om på forumträffen.. :o)

chrull

Hasse

Hero
"å i göteborg e det nu både snö och kallt, minus åtta till minas femton"

Precis och till dem som bor i norrland och inte varit i Göteborg på vintern vill jag bara tillägga att våra 8-15 minus grader motsvarar era 30-40 minus grader då det ALLTID blåser i den här staden. En kall rå och isig vind som går igenom alla kläder rakt in i märgen, Burr.

Nä, jag har fått nog av vintern, måtte det bli vår snart.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hasse on 2001-02-06 00:26.</EM></FONT></P>

Pendragon

Swashbuckler
sommar och sol...... OCH ÖL!

de räcker med att du flyttar till malmö.... 10 minuter med tåg eller 30 med båt så e du i köpenhamn.
För övrigt föll vinterns första snö i lördags kväll, och det faktum att den fortfarande ligger kvar betyder nog att det är den kallaste vintern på ett par år.... rekordet i år låg nog på -6 eller nåt....

Mvh
Pendragon
I det varma södern

Så de så!