Nekromanti NU Jävlar!

hatten

Swashbuckler
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Precis och till dem som bor i norrland och inte varit i Göteborg på vintern vill jag bara tillägga att våra 8-15 minus grader motsvarar era 30-40 minus grader då det ALLTID blåser i den här staden. En kall rå och isig vind som går igenom alla kläder rakt in i märgen, Burr.
Nä, jag har fått nog av vintern, måtte det bli vår snart.
Hasse
<p><hr></blockquote><p>*ler* vilket bevisar hur mycket du inte vet Hasse....
För övrigt vindfaktorn kan i luleå få temperaturen att sjunka med -10 grader OM det blåser nästan storm. Under riktig storm så blir det upp till -20 grader kallare än normalt. Och OM naturens fysiksa lagar funkar som de gör HÄR i Luleå så tvivlar jag på att ni i göteborg har SÅ mycket hemskare än här...
Luleå ÄR en vinter stad med temperaturer som Normalt ligger runt -25 till -30 grader. '
Sen är vi Omgiven av vatten på tre håll genom Luleå älv och havet.
Det gör att vindarna i Luleå kanske inte är lika hemska som i Göteborg det har jag ingen aning om..

Sen sa du ett visdoms ord som jag håller med om..
Måtte det bli vår snart.. *ler* sol 24 timmar sol jag längtar jag längtar.. *hmm*

Fänrik Matsson till mig: 409 Carlsson var inte dum då blir du officer...

Rosen

Myrmidon
<I>Och OM naturens fysiksa lagar funkar som de gör HÄR i Luleå så tvivlar jag på att ni i göteborg har SÅ mycket hemskare än här...</I>

Har inte testat Göteborg, men jag var ute och gick ganska länge i de där 15-20 minusgraderna i Stockholm häromdagen, och de kändes ungefär som 15-20 minus brukar göra i Luleå.
Lite värre än vanligt, men det berodde nog mest på att jag inte hade några långkallingar. (-:

--
Åke

hatten

Swashbuckler
Re: Fast å andra sidan

Om man inte är van vid kyla så blir det extremt jobbigt när man väl råkar ut för den..

Som denna vinter har vi haft en mild kyla sällan över tio minus och nu när det är runt -20 så UJ va jag frös..
*hmm* så om man ser på det sättet så kan jag faktist tycka synd om 08 och göteborgare..

DE har inte en livstid av invand hårdhet mot kyla
DE har inte haft en vinter av köld att härda sig mot..
DE har van vid mild vinter där man slipper klä sig ordentligt..
DE är mer bortskämda av bra väder och korta avstånd..
*hmm* så när det väl blir kallt så kan jag tänka mig att det känns rejälare..
Ungefär som när vi hade -49 och -45 vilket VI inte är vana vid.. *ler* Stor skillnad mellan -30 och -40..

Staffan

Myrmidon
Re: sommar och sol...... OCH ÖL!

Jamen poängen var att vi skulle flytta på Sverige så vi hamnar nånstans runt vändkretsen eller så. Personligen tycker jag att avsaknad av danskt öl skulle vara ett ytterst lågt pris att betala för att bli av med all vinter och sånt tjafs.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

WolmerX

Warrior
Kontring!

Men vi (08or och götar) har en massa AIK, DIF och IFK halsdukar och atteraljer att slänga över oss (visst ja, ni har ju Luleå)./images/icons/smile.gif

Under den iskalla ytan har jag faktiskt ett hjärta av sten.

Hasse

Hero
"Sen är vi Omgiven av vatten på tre håll genom Luleå älv och havet."

Eeh, Luleå älv och havet blir väl bara två? ;-) Göteborg har Göta älv och Havet(Ett riktigt hav, ingen insjö. ;-))

"*ler* vilket bevisar hur mycket du inte vet Hasse"

Norrlänsk kyla är väl inte min starka sida, varit i Östersund en helg samt en vecka i Sälen annars har jag hållt mig söder om Stockholm.

"Det gör att vindarna i Luleå kanske inte är lika hemska som i Göteborg det har jag ingen aning om.."

Det är just havet som gör vindarna till ett problem, de är alltid blöta och går igenom allt, gå omkring blöt i ca 10 minus grader är inte roligt, utan att ha varit i Luleå så tror jag era vindar torrare vilket gör att ni kan iaf hålla er torra. Men det klart nedåt 50 minus fast du kan hålla dig torr är inget jag avundas dig.

24-timmar sol det är dock något att vara avundsjuk på. ;-)

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hasse on 2001-02-06 21:55.</EM></FONT></P>

Jag (göteborgare) frågade just min norrländska flickvän vad hon tyckte om göteborgsvädret.
Hon tyckte inte om det.
Sedan frågade jag om hon tyckte det kunde vara kallt här.
Ja, sa hon.
HA! HA! HA!

"Även en svartfolksvarelse kan vilja ha någon att tala med."
Skönheten & Odjuren

King Kromm

Hero
Re: sommar och sol...... OCH ÖL!

Och riskera att drabbas av dansk syndrom??(när man talar och det låter som om munnen e full mä gröt e ju en folksjuk i danmark, symdromen finns i malmö...)Nää, inte gärna...

:)

/King Kromm

King Kromm

Hero

Så du tycker vi e veklingar bara för att vi gnäller över lite kyla?? *suck* du har og rätt, men jag tänker tame fan fortsätta gnälla till de blir varmt och gött här i götarnas land, och då, då kan vi ta upp denna diskusion(eller fortsätta nu) så skall jag nog övertala halva sverge att det finns ingen bättre plats att bo på en göteborg...
...eller snarare kungsbacka...

/King Kromm

hatten

Swashbuckler
Re: LuleåÄlv + Havet = 3

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>"Sen är vi Omgiven av vatten på tre håll genom Luleå älv och havet."

Eeh, Luleå älv och havet blir väl bara två? ;-) Göteborg har Göta älv och Havet(Ett riktigt hav, ingen insjö. ;-))<p><hr></blockquote><p>Fel Luleå ÄR omgiven av havet och Älven PÅ tre ställen i och med att centrala Luleå Ligger PÅ en liten halvö..

Hasse

Hero
Ok, blev konfunderad bara. (NT)

.

Hasse

Pink Floyd

Hasse

Hero

Precis. Västkusten är bästkusten.

Hasse

Pink Floyd

hatten

Swashbuckler
Re: *ler* ingen fara...

Kan vara lite svårt att fatta hur 1 hav och 1 flod kan omringa en stad på 3 håll *ler* OM jag glömer att medela att staden ligger på en halvö.. *ler*