Nekromanti Nu kanske jag knarkar men.....

jag vill bara säga att det vore bra om man kunde lita på nyheterna på www.rollspel.nu....Den här modulen som har fått ett medicinpris, finns det något sätt att kolla om det verkligen stämmer? Jag är lite misstänksam....det låter lite spejsat! Det har funnits tillfällen förut då "skumma" nyheter har befunnits vara falska......

PS Med skumma menar jag ett finskt ord som betyder konstig nyhet so verkar lite väl otroligt i det här fallet.
DS

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.

Gardener

Champion
Du får läsa det som det står, vi hittade ingen vidare information om att det verkligen skulle stämma, förutom ett webzine i Kanada (priset ges ut i Kanada). Men priset finns och University of Toronto har inte själva lagt upp på sin hemsida vem som vunnit det i år. Men eftersom vi inte hade några konkreta källor att hänvisa till så skrev vi "Enligt Chaosiums nyhetsbrev" i början av nyheten. Chaosium är företaget som ger ut Call of Cthulhu och många böcker inom Cthulhu-mythosen, så om det står i deras officiella nyhetsbrev så bör det iaf kunna ha någon substans.

MVH Olle Johansson
Webchef, www.rollspel.nu

Ok. Då kan vi i alla fall hoppas på att det är sant. Men erkänn, man blir lite sådär misstänksam när man hör sådana nyheter.

PS
Jag hittade bara på det där om att det var ett finskt ord. Det är ett svenskt ord.
DS

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.

Kitzune

Swashbuckler
Ett stop till ?

<I>
Ok. Då kan vi i alla fall hoppas på att det är sant. Men
erkänn, man blir lite sådär misstänksam när man hör sådana
nyheter.</I>

Om man hörde att White Wolf skulle få ett liknande pris
skulle det vara skäl att dra sig lite i skägget, men nu
är ju Chaosium ett sådant företag att jag med stor säkerhet
tror på det.

/Alexander Gyhlesten