Nekromanti Nu kommer in i ett rum...

Big Marco

Läskig
Re: Ny händelse: fallucka!

Förbereder mig genom att inta Ethan Hunt-ställningen på att landa i ett orch-bageri.

Genesis: Men jag befann mig i strid med orchen. Min storyline är inte rälsad.

Jag upptäcker att pajen följde med mig ner i falluckan, tänker förnöjt sammanbitet att "Skrattar bäst som skrattar sist", och börjar lugnt äta pajen.
Om jag tvingats genomföra en lång episk strid i ett pyttelitet rum på fastande mage tänker jag definitivt inte landa i botten av ett schakt på dito.

Vadå "pajen följde med ner"? Jo, statistiskt sett bör den ha gjort det. Rummet var 3x3 meter, dvs. 9 kvm. Jag föll ner i luckan utan möjlighet att ta tag i kanterna. Luckans kanter var således utanför min räckvidd. Min räckvidd är 1,25 meter. Enda möjligheten till att jag inte kunde nå kanterna är att luckan var mer än 2,5x2,5 meter, dvs. 6,25 kvm. Det är 69,4% av golvytan. Alltså är det troligare att pajen följde med ner i schaktet än att den är kvar, och SL säger inget om att pajen är kvar, bara att orchen är kvar.
Ergo: Jag är ensam om pajen nu.

Genesis

Ni dés ni maître

Orchen hade pajen. Orchen trillade inte ned. Alltså är pajen kvar däruppe.

Purgatorius said:
"Ge mig pajen. Jag är hungrig" säger jag.
"Gronk!" säger orchen, ställer ifrån sig pajen och drar sin yxa.
Storylinen är både orälsad och logiskt stringent. :)

solvebring

Superhero

Tänder en cigarett, lägger armarna i kors, drar upp knäna och korsar dem och säger "Faan...". Sedan väntar jag på det hårda nedslaget som en man.