Nekromanti Nu när alla är på LinCon är det rätt läge...

Troberg

Sinister eater
...att ta upp frågan om permanent ban och smisk på bar rumpa för de som om några dagar kommer att tala om hur kul de har haft på LinCon.

Vad säger ni? Bra ide?

(Nej, inte 100% seriös.)

Feuflux

omjonasson.se
...att ta upp frågan om permanent ban och smisk på bar rumpa för de som om några dagar kommer att tala om hur kul de har haft på LinCon.
Vad säger ni? Bra ide?

Jag tror inte någon tycker det här är en bra idé men för att vara klichéfegis och ta det säkra före det osäkra kan jag berätta lite nu redan.

Jag har inte deltagit i några arrangemang utan enbart flackat runt och pratat/spelat spel med forumiter och annat löst folk. Roligast hittils är nog Ninja Burger med Krille, Illern och 2 oidentifierade människor (ickeforumiter). Massor med hysteriskt roliga kort, vilket leder till att spelets humordimension antagligen kommer krympa när man känner igen kort men men... jag har köpt spelet nu och tänker tvinga polarna att spela med mig.

Stoner fluxx ger en schysst atmosfär runt bordet trots att ingen rökte något... Friends-keepers:erna är mina favoritkort, snacka om utvidgade pupiller. :gremlaugh:

7 forumiter och 1 forumitflickvän (eller är Thea forumit) är lite väl många för att spela Killing doctor Lucky, men att se Feliath läsa reglerna är en show i sig.

Jag har förresten lajvat Ninja Burger när jag fick äran att köpa hamburgare åt Krille, Insignia, Mask och en som jag inte vet vad han heter. Jag vet inte om jag var så ninjig egentligen dock...

Att spela Chrononauts med Foggmock, Gardener och en kille till (var han forumit?) samtidigt som Fogge springer runt och förklarar regler för gäster i Spelwebbenrummet är inte det mest tidseffektiva jag har upplevt. :gremsmile:

Äh, nu får det räcka med småprat.

(Nej, inte 100% seriös.)

Till skillnad från vilket av dina inlägg? :gremwink:

Storuggla

Champion
"men att se Feliath läsa reglerna är en show i sig."

Mjo. Det meesta han gär är en liten show, anser jag. Jag funderar på att köpa rättigheterna till honom och sedan låta honom turnera i folkparkerna landet runt. Han skulle få stå på scenen och läsa högt fran ett mjölkpaket och som extranummer skulle han läsa kontaktannonserna i lokaltidningen.

Storuggla, colonel Parker my ass

seinet

Swashbuckler
Tänk på rätt forum när ni svarar

Trådstarten var definitivt rätt forum, men svaren av Feuflux och Storuggla är pyttelite off topic.

Trådar som beskriver konventet Lincon hör hemma på Evenemangsforumet, och även här vill jag be de som tänker skriva om Lincon att hänga på redan startade trådar.

Jaja, skall inte gnälla mer, jag lovar... faktiskt :gremtongue:

/Seinet Wintermute - Skulle gärna varit på Lincon men hur går det utan pengar och tid?

Feuflux

omjonasson.se
Re: Tänk på rätt forum när ni svarar

Trådstarten var definitivt rätt forum, men svaren av Feuflux och Storuggla är pyttelite off topic.

Ja du har rätt, men jag kunde inte hålla mig. :gremtongue:

Nu ska jag äta och sedan ska jag till LinCon igen och se vilka som är kvar.

Johan K

Gammal & dryg
Vad säger ni? Bra ide?
Yepps, det låter ju som en bra idé !!!
Så det är väll bara att köra på...

/ Johan K, som heller inte är helt jätteseriös efter 11 timars arbetande...

EchonCique

Hero
Ja tycker vi kan banna de som hade roligt och smiskade rumpor, sheriffer och varulvar med mera.

Eller så kan jag konstatera att LinCon var ett av de segaste och tråkigaste konventen jag varit på. Endast folket som kom till vårt rum och lilla spelbar gjorde det roligt.

Dessutom fick jag äran att spela ett CoC-scenario som var stenhårt rälsat från första början och som tog 9 timmar att spela..

Havoc

Swordsman
Menar du "I Skuggorna"? Antagligen inte då det inte var CoC. Men det var rätt rälsat...och bra.

EchonCique

Hero
Menar du "I Skuggorna"? Antagligen inte då det inte var CoC. Men det var rätt rälsat...och bra.

SL sa att det var 'Inspirerat av HP Lovecraft' och vad är då inte CoC. Varför annars använda sig av monster från dess mytologi, liknande tidsmiljö och ockulta element. Nåväl.

Rätt rälsat? Vad vi än gjorde i vår spelgrupp så kunde vi inte bryta ur det som var bestämt i scenariot. Jag försökte begå självmord med min karaktär men fick inte, då gick SL in och beskrev hur mina medspelares karaktärer räddade mig och vad vi sade _utan_ att någon av dem sade något. Det var så de sista två timmarna av scenariot.

Det var stenhård rälsning, hintar och ledtrådar klistrades upp på stora affischer och kastades i våra ansikten, det gick inte undvika dem.

Även om vi i spelgruppen inte läste handoutsen eller gjorde allting som kreatören tänkt sig, så återkom allt som den hade tänkt sig utan att reflektera att vi faktiskt inte gjort saker, eller att vi gjort saker i annan ordning eller andra inom gruppen. Allt det här tyder på att allting var hårdstyrt från början till slut, och som jag skrev ovan - ingenting vi gjorde hade påverkan på utgången.

Att sitta i 8-12 timmar med ett sådant scenario är i mina ögon en FET dissning av spelarna. Scenariot var jättebra slutfört, handouts och bilder och fakta var oerhört bra, men om det utspelas på ett dylikt sätt som jag beskrivit så ÄR det dåligt i slutändan.

Sen blev vi i vår spelgrupp lagom trötta på att behöva byta tidsålder & karaktärer efter första gången - sen kom det tre gånger TILL. Vad var vitsen med det, då dessa tidshopp kunde påverkas ännu mindre och ingenting vi gjorde där hade reflektion tillbaka på de riktiga karaktärerna.

Nej. Dåligt! Gör om, gör rätt!