God45
#PrayersForBahakan
Jag tänkte köra ett one-shot superhjälte spel med Null state reglerna. Det kommer vara ett spel med superhjältar som ligger på den lägsta delen av vad som brukar menas med "Street level" hjältar. Alltså inte Batman eller Spindel-mannen, de är alldeles för kompetenta/mäktiga. Jag tänker mig mer Misty Knight eller Casey Jones och möjligtvis Daredevil.
Min fråga är, när folk statar upp krafterna som specialliteter är det bättre att de lägger upp var krafterna kommer från eller vad de har för effekt?
Alltså, om jag ska stata Misty Knight bör hennes krafter se ut så här:
Bionic arm: 6
Eller så här:
Super strength: 2, Computer interface: 2, Repulsor blast: 2
Det första sättet känner jag kommer göra karaktärerna mäktigare kanske till och med för mäktiga. Men om du tar tillexempel Kung-fu som din specialitet borde den funka både till att slåss och att göra Jackie Chang stunt med? Eller har jag missförståt hur det fungerar?
Min fråga är, när folk statar upp krafterna som specialliteter är det bättre att de lägger upp var krafterna kommer från eller vad de har för effekt?
Alltså, om jag ska stata Misty Knight bör hennes krafter se ut så här:
Bionic arm: 6
Eller så här:
Super strength: 2, Computer interface: 2, Repulsor blast: 2
Det första sättet känner jag kommer göra karaktärerna mäktigare kanske till och med för mäktiga. Men om du tar tillexempel Kung-fu som din specialitet borde den funka både till att slåss och att göra Jackie Chang stunt med? Eller har jag missförståt hur det fungerar?