Nekromanti [Null State] - Funderingar från Dancon

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,181
Location
Rissne
Ett försök att sammanfatta tankar just nu:

+råd till SL om fiender med specialiteter.
+Skador blir klassiska "hp" som egentligen inte påverkar något annat. Man tål 6 poäng skada, sen dör man. Man får inga minus.
+Vanliga egenskaper går mellan 2 och 4. Eller 2 och 5, kanske? Mindre flexibilitet, men fortfarande variation.
+Om man tävlar specialisering mot ickespecialisering, så lyckas alltid specialiseringsslaget, men det behöver fortfarande bli högt för att vara bra.
++Tar man kanske alltid skada av specialiserade anfall? Även om man lyckas, och även om man lyckas bättre? Kanske kan båda göra skada då? Blir det för mycket specialfall?
+Jag funderar på om man skulle kunna ta bort hela försvar-delen. Man slår ett slag, lyckas man så träffar man och gör skada. Punkt. Nackdel: ingen kommer kunna ha specialiteter som handlar om att tåla mycket stryk eller att vara bra på att undvika skott. Kan jag leva med det? Är det verkligen såna specialister spelet är tänkt att handla om?
 
Top