Nekromanti [Null State] - Headers 16-22

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag hade för mig att jag postat några av de här, men verkar inte kunna hitta dem. Så om jag postar dubletter nu: förlåt.

Den kanske för forumets del mest intressanta är väl den med agenter på; åtminstone ett par av ansiktena där lär vara hyfsat bekanta...

Som vanligt uppskattas konstruktiva kommentarer.

Och självklart kommer de med kulorna inte att läggas efter varandra i boken.

Attachments

solvebring

Superhero
Diggar som tusan. =)
Trevliga bilder. Det mesta känns dessutom enhetligt.
Det är bara fotona och kulorna med embryot som skiljer sig just för att de innehåller vitt.
Men mja, det är o oundvikligt och skulle nog inte blå så värst "snyggt" annars. Det vita utgör ju sin funktion i de bilderna, så att säga.

Tummen upp säger jag.
Trevligt, trevligt!

... Enda besvikelsen är ju att jag inte ordnat fram något foto så jag hade fått vara med på ett hörn. =)

w176

Förlorad dotter
De är alldeles underbara. Desto mer man ser av dina heeders desto med geniala inser man att de är. De förmedlar jättemycket stämmning. Jag gillade agenterna och arga snubben lite extra mycket.

Och fosterkulorna gör sig mycket bättre som header än på baksidan.

Möller

Hubert Hortlax
Kommer inte Genesis få »skarven« tvärs genom ansiktet?

I övrigt ser det mycket bra ut.

krank

Möller said:
Kommer inte Genesis få »skarven« tvärs genom ansiktet?
Japp, men det överlever han. Planen är häftat snarare än bundet, så att säga. under 50 sidor, om jag lyckas. Och så blir inte skarven ett så jättestort problem, tror jag.

Lukas

Mannen i Gult
Måste säga att jag tycker kodnamnet "Storstryk" är jätte löjligt.

Lukas

Mannen i Gult
w176 said:
Jag älskade det.
Som jag ser det ska ett agent kodnamn vara ett eller fler av följande:

1, Säga något om vem agenten är och va han kan.
2, låta coolt
3, Få fienden att frukta än

I min mening så är storstryk fullkomligt jätte dåligt namn om man utgår från mina punkter.
jag tycker det skulle funka bättre med Brottaren eller liknande.

krank

Lukas said:
Som jag ser det ska ett agent kodnamn vara ett eller fler av följande:

1, Säga något om vem agenten är och va han kan.
2, låta coolt
3, Få fienden att frukta än

I min mening så är storstryk fullkomligt jätte dåligt namn om man utgår från mina punkter.
jag tycker det skulle funka bättre med Brottaren eller liknande.

Om vi tar punkterna då:

1. Både "brottaren" och "storstryk" säger något om agenten och vad hon kan.
2. "Brottaren" låter som en dåligt översatt marvelhjälte, typ "get-inga" eller "slamkryparen". "Storstryk" låter som ett hyfsat vanligt internetnick. Jag tycker helt klart Storstryk är coolare.
3. "Brottaren" skulle jag mest skratta åt. En tjej som heter "Storstryk" däremot...

Lukas

Mannen i Gult
Men storstryk låter ju som ett namn på en agent som får storstryk eller på ett smeknamn som de andra agenterna ger till den agent de mobbar.

För att försvara mina punkter:
1, säger vad agenten kan vilket är att få stryk
2,inte ett dugg cool utan bara skrattretande
3, "Hahaha, ska vi låta tösen liva upp till sitt namn?"

krank

Lukas said:
Men storstryk låter ju som ett namn på en agent som får storstryk eller på ett smeknamn som de andra agenterna ger till den agent de mobbar.
...eller agent som helt enkelt ger storstryk. Eller är det dina fördomar kring tjejers förmåga att slåss som skiner igenom? Hade du tänkt likadant om jag skrivit "Storstryk" som agentnamn på, säg, Vitulv?

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag får nog säga att jag håller med Lukas: det låter inte som hon kan ge Storstryk, det låter som det är något hon får.

Sedan kan det ha med könsbilder att göra att kvinnor vanligen har en mer passiv roll, än aktiv. Det kan ju vara ett sätt att vända sig mot det givetvis, men jag tror inte Lukas åsikt kommer vara unik.

Lukas

Mannen i Gult
Robert Jonsson said:
men jag tror inte Lukas åsikt kommer vara unik.
jag har redan funderat på att fråga lite olika personer i morgon hur de upplever namnet Storstryk och se om det är många som tolkar det på mitt sätt.

krank

Robert Jonsson said:
Jag får nog säga att jag håller med Lukas: det låter inte som hon kan ge Storstryk, det låter som det är något hon får.
Namnet är inte fastspikat; men ingen har kommit med några seriösa, användbara alternativ.

Och nä, "brottaren" är inte ett användbart alternativ.

Robert Jonsson

För mig tror jag det främsta stötestenen inte är aktivt, utan passivt (jfr. Smiskaren mot Storstryk - den första visar att man gör något, det andra kan vara vad som helst).

Förslag är ju lätt att de ratas för, som du säger, de känns som dåliga översättningar. Liksom Hämnaren, Dängaren och så vidare känns väldigt så.

Det första som sitter bra i mitt huvud som har en liknande betydelse är "Krossaren". Visst, lite vibbar - men det har i alla fall fördelen av att vara aktivt. Namnet signalerar direkt att personen är aktiv. Ska fundera om jag kommer på något bättre och återkommer i så fall.

krank

Robert Jonsson said:
För mig tror jag det främsta stötestenen inte är aktivt, utan passivt (jfr. Smiskaren mot Storstryk - den första visar att man gör något, det andra kan vara vad som helst).
"Scorpion" är inte heller något man gör =)

Lukas

Mannen i Gult
krank said:
Namnet är inte fastspikat; men ingen har kommit med några seriösa, användbara alternativ.
Hmm jag antar att du inte vill ha något på Sindarin (alviska) men då skulle du kunna ta Hiril som har en cool klang. (betyder Kvinnlig härskare)

Robert Jonsson

Som sagt var, jag gillar inte namnet men det är ditt spel och du gör som du vill. Men namnet känns uppenbarligen inte bra hos alla. Tänkvärt är att endast Storstryk är det enda som folk reagerat på. Inget annat.

För att bemöta ditt påstående om skorpion så har du givetvis rätt i att det också är passivt. Men det finns ändå en starkare konnotation till aktivitet i skorpion. Jag tror det är eftersom att djur är aktiva varelser - så där har man redan en viss aktivitet i grunden. Storstryk är lika aktivt som... Bord.

Grattis för övrigt, du fick mitt 2700:e inlägg här. Känn dig ärad! :gremwink: