Nekromanti [Null State] - Korrläsare sökes!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
solvebring said:
Har dock mycket med plugg och annat nu så torsdag är helt klart för knappt.

Well, får la bistå med någon typ av annan assistans då kanske eller nåt någon annan gång.
Eller så är du med i vändan som börjar efter torsdag =)

krank

Runda 2 har dragits igång. Den här gången kör vi dock via öppna Google Docs-dokument för att även de som saknar googlekonto ska kunna vara med och leka. Googlekonto är dock najs, för då ser jag vem som skrivit vad.

Jag kommer inte att publicera länkarna här (mest pga risken för vandalisering), men om man vill ha dem kan man skicka mig ett PM.

Den här vändan kommer att pågå minst en vecka.

solvebring

Superhero
Tja, kan göra ett försök i alla fall och hoppas på att jag hinner med och kommer ihåg.

Lägger du alltså upp dokument allteftersom vi betar av, torsdag för torsdag?

krank

solvebring said:
Tja, kan göra ett försök i alla fall och hoppas på att jag hinner med och kommer ihåg.

Det blir något i den riktningen. Får se hur många vändor som behövs =)

Skickar dig ett PM.

solvebring

Superhero
krank said:
solvebring said:

Det blir något i den riktningen. Får se hur många vändor som behövs =)

Skickar dig ett PM.
Great! Tja, textmängden i dokumenten var ju helt klart mindre än jag väntat mig. Det här ser bra ut. Bör hinna med detta utöver studierna och allt annat som nu måste göras.

Första dokumentet gjort. :gremwink:

solvebring

Superhero
Ta förresten inte illa upp. Tror inte att du gör det men de andra som korrar kanske får en chock och tror att jag leker Hitler.

Så är inte fallet. Jag säger vad jag tycker, rakt ut, utan omsvep. Sedan är det, så som du själv påpekar, upp till dig om du vill ta till dig eller inte, om du tycker det är vettigt eller inte. Jag kör helt enkelt mitt lopp och luftar mig helt fritt.

... Vet att en del kan ta illa upp av raka rör när det gäller korrning.

krank

Heh. Verkligen inte. Jag alltså, jag tar inte illa upp. När jag fick första korren av Evolutionens Barn gick jag nästan i golvet, men sen tänkte jag efter lite och insåg att även om en massa personer just rackat ner på text jag lagt ner massa tid på, så blir resultatet likförbannat bättre av att jag tar till mig det som sägs. Inte allt, såklart - det är ju jag som i slutänden ska bestämma vilken ton texten har, och alla korrare har kanske inte samma syn som jag har (vill ha komplicerade ord där jag vill ha enkelt etc).

>Human-korren var däremot dödlig. Den kunde man skjuta elefanter med. Den gjorde att jag nu bestämt mig för att skriva om alltihop, eller åtminstone regeldelarna. Ouch, kan jag säga. Välförtjänt, men icke desto mindre jobbigt =) Men det är mitt problem. Jag vill ha raka rör.

solvebring

Superhero
Jo, precis. Förövrigt måste man ju korras, alltifrån sådana som oss till Guillou och Rowling behöver korr. Det är ett måste om man vill uppnå en så bra text som möjligt (med de medel man nu har). :gremwink:

Edit: Med andra ord, du kan skriva hur jävla bra som helst, det blir ändå nödvändigt att korra. Och ja, du skriver bra, so don't worry. Problemet är väl egentligen att man lätt blir "blind" inför sitt eget språk och inte kan se det på ett nog objektivt sätt.

Jag tycker dessutom att man lär sig mycket på att bli korrad. Man lär sig se lite bättre.

krank

OK, jag har just dragit igång runda 3 av korrläsningen. Hittills har jag 7-8 modiga själar.

Nån mer som vill vara med? Det är inte så mycket att lära, och jag LOVAR att det är OK att inte hinna kommentera allt. Det finns två kapitel på typ 1 A4 vardera och ett avsnitt på typ två, och sedan två "monsterstora" på 4-7 A4. Man väljer själv vilka och hur många man vill kommentera.

Skicka ett PM, bitte!