Nekromanti [Null State] - Queen Spider

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Tack vare DeBracy så fick jag kontakt med bl.a Johanna Garefelt, som ställde upp med fotot jag manipulerat för att få den här bilden. Gemet kommer från Risings Null State-rollperson (appropå obskyrt vetande).

Det här är exempelrollpersonen Queen Spider; inbrottstjuv och parkourexpert. Enligt beskrivningen:

en före detta fasadklättrande mästertjuv som dragit sig tillbaka med
en smärre förmögenhet, gift sig och blivit mamma.
Hon har specialiteterna Parkour, Inbrottstjuv och Kontakter i undre världen. Hon är i övrigt rörlig, kan slåss i närstrid och kan luras och sånt.

I efterhand har jag funderat lite på om det kanske egentligen känns lite stereotypt att bruden är smidig och parkour:ar och är social, men å andra sidan görs det tydligt att rollpersonen hon ersätter var Bullet, en stor och stark kvinna man inte jävlas med.

Attachments

KamiFisk

Hero
Tycker inte det känns speciellt stereotypt, alla Pakour utövare är väll smidiga, sen att vara lite socialt kompetent på det är väll inte helt onormalt.

solvebring

Superhero
Najs!
Trevligt att du kommit igång med bilderna.

Förövrigt känns det som McFisk säger, inte alls stereotypt. Det låter som en cool agent och det är väl hela grejen, liksom. =)

krank

solvebring said:
Najs!
Trevligt att du kommit igång med bilderna.
Japp.

Men vad tycker du om bilden i sig, då? Ser det ut som en bild riven ur en tidningssida, eller ser det ut som en inscannad papperslapp som man lagt ett foto på som man sedan lagt punktfilter på och sedan ett till lager med samma lapp som fått vara haövgenomskinligt, och att man sen klistrat dit ett gem från nån helt annanstans?

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
krank said:
Men vad tycker du om bilden i sig, då? ser det ut som en inscannad papperslapp som man lagt ett foto på som man sedan lagt punktfilter på och sedan ett till lager med samma lapp som fått vara haövgenomskinligt, och att man sen klistrat dit ett gem från nån helt annanstans?
Tyvärr ja skulle jag säga

solvebring

Superhero
Hans E Magnusson said:
krank said:
Men vad tycker du om bilden i sig, då? ser det ut som en inscannad papperslapp som man lagt ett foto på som man sedan lagt punktfilter på och sedan ett till lager med samma lapp som fått vara haövgenomskinligt, och att man sen klistrat dit ett gem från nån helt annanstans?
Tyvärr ja skulle jag säga
Ja, tyvärr ja. Och jag tror det är gemet, de alltför mjuka kanterna som inte alls ser "rivna" ut, och den alltför mjuka, onaturliga skuggningen som gör det.

Tror dock att det blir svårt att photoshopa ett bättre resultat. Jag kan liksom inte göra det bättre eller ens så där bra.
Det enda jag kan komma på är att faktiskt skriva ut bilderna, riva sönder dem på riktigt, mosa på ett gem och scanna alltsammans. Jag vet inte om det blir bättre men det kanske skulle se mer naturligt/realistiskt ut... Kanske, ja vem vet. =)

Om man däremot inte synar bilden så noga så kan man gärna ta det för det "utklipp" du vill ha. Med andra ord tror jag att det funkar fint, men perfekt eller awesome är det ju förstås inte.

krank

solvebring said:
Ja, tyvärr ja. Och jag tror det är gemet, de alltför mjuka kanterna som inte alls ser "rivna" ut
Just den biten är jätterolig eftersom kanterna faktiskt ÄR rivna. =)

Vad är problemet med gemet? Det ser faktiskt ut sådär, det är som sagt taget från risings inscannade rollperson, den han skapade på SSK...

solvebring said:
och den alltför mjuka, onaturliga skuggningen som gör det.
Skuggningen däremot kan jag köpa. fast skugga får man ju inte om man scannar in heller, vettu =)

solvebring

Superhero
Just den biten är jätterolig eftersom kanterna faktiskt ÄR rivna. =)
Är de?! Aha, då är det nog skuggan som lurar mitt öga.

Vad är problemet med gemet?
Det kan vara glimret, highlightsen... Väldigt "vitt" vilket gör att det just ser inscannat ut. Hm, fan. Ett sketabra foto av ett gem vore nog kanske bättre...?

Skuggningen däremot kan jag köpa. fast skugga får man ju inte om man scannar in heller, vettu =)
Mjaej. True.
Hm... Problematiskt!!

krank

solvebring said:
Det kan vara glimret, highlightsen... Väldigt "vitt" vilket gör att det just ser inscannat ut.
Ja, alltså, det får gärna se inscannat ut. Det gör inte så mycket. Så länge det ser ut som att det scannats in tillsammans med resten.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
krank said:
Men vad tycker du om bilden i sig, då?
Jag har inga problem med den, men jag kanske inte är så kräsen? Eller så tänker jag mig att den inte kommer vara så här stor i boken, och därmed försvinner lite av detaljerna som man annars kanske stör sig på.

Överlag är väl den främsta anledningen att det ser lite fejkat ut att det helt enkelt är det: att trycka på tidningspapper sunkar ju till bilder något fruktansvärt så att jämföra med ett digitalt original blir ju en väldig skillnad. Vet inte om det är så meningsfullt att sunka till den allt för mycket – folk kommer fatta grejen direkt.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Efter din presentation tillsammans med bilden, så känns det här definitivt som en rollperson jag skulle kunna tänka mig att spela. :gremwink:

Bilden stör jag mig inte alls på och jag reagerar inte på bildens små skavanker. Granskar jag dem mer noggrant syns de ju förstås, men annars inte så att det stör.

solvebring

Superhero
Robert Jonsson said:
Bilden stör jag mig inte alls på och jag reagerar inte på bildens små skavanker. Granskar jag dem mer noggrant syns de ju förstås, men annars inte så att det stör.
Något jag skulle vilja skriva under på, kanske mest för att göra en statement. Min kritik ovan kan låta hård och det kan låta som att jag är ett prettosvin. Men det är jag inte... :gremtongue: Jag var närmare såpass hård och noggrann i kritiken mot bilden för att krank verkade söka efter noggrannhet. Så på det stora taget så tycker jag att bilden funkar finfint och att det är finfint, om man nu inte ska syna den ingående och vara uschligt noga.

... skriver solvebring som ville göra denna statement, både för sin egen liksom kranks skull.