Nekromanti [Null State] - Söker textkommentarer/korrektur

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Såja, nu har jag gått igenom tredje rundan av korrläsning och allmänna redaktionella kommentarer från de hjälpsamma och trevliga typer som ställde upp senast. En del har tillkommit, mycket är ändrat.

Så... Eftersom jag tänkte trycka i februari (får sista illustrationen kring den 25:e som det ser ut) så är det dags att öka takten, och jag har helt klart tid för minst en vända till av kommentarer och korrektur.

Jag vänder mig öppet och inte bara via PM till de som hjälpt till tidigare eftersom jag tänkte försöka se om jag kan få in en eller ett par nya, och få en blandning av gamla och nya ögon på texten.

Jag vill jättegärna ha svar innan helgen, så skickar jag ett stort PM till nya och gamla läsare med länkar till dokumenten då nånstans. Hur låter det?

Who's with me?

rjonas

Hero
krank said:
Who's with me?
I'm Spartacus! Skickar du länken är chansen stor att jag tar en ny titt. Jag petade lite i första versionen och det ska bli intressant att se hur texten utvecklats.

hakanlo

Hero
Jag tar gärna en titt till, om så önskas. Det funkade rätt OK med google docs sist.

Jag kanske inte hinner läsa spelet. (Räknar dock med att vara sedvanligt petig, vilket gör att det går ganska sakta). Därför skulle jag uppskatta någon sorts kapiteltilldelning, typ: "du kan vara extra noga med kap 1, du med kap 2...".

Förklara även gärna vilken typ av korrektur du är ute efter. Nu förstår jag iofs att det handlar om ren textgranskning, snarare än fluffiga synpunkter...

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Hakanlo said:
Därför skulle jag uppskatta någon sorts kapiteltilldelning, typ: "du kan vara extra noga med kap 1, du med kap 2...".
Jag kommer att ge en prioriteringsordning baserat på var de största problemområdena var senast; det är framför allt regelkapitlet och "Efteråt" jag behöver kommentarer på.

Jag tänkte också förklara vilka delar som jag betraktar som mer osäkra, vad som är nyskrivet etc. Kanske ska göra det genom att lägga in egna kommentarer i gdocs t.om...

Hakanlo said:
Förklara även gärna vilken typ av korrektur du är ute efter. Nu förstår jag iofs att det handlar om ren textgranskning, snarare än fluffiga synpunkter...
Ungefär så. Jag har lagt till litegrann i efterarbetet som är helt nytt, och framför allt regelkapitlet har en del nya exempel jag gärna vill ha alla möjliga sorters kommentarer på.

Sedan har jag funderat på hur jag på bästa sätt ska kunna ge respons till er. Det vore ju coolt om jag på nåt enkelt och smart sätt kunde förklara hur jag tänkt när jag ändrat saker, varför jag ignorerat vissa förslag etc. men det känns som att kommentarer-på-kommentarer i dokumentet snabbt blir grötigt.

solvebring

Superhero
Åter igen kan jag inte lova hur pass mycket jag hinner med att korra, pga studier och annat. Men jag korrar gärna om jag hinner så skicka hit för tusan! =)
Jag lyckades ju i alla fall peta igenom allt en och en halv gång sist. :gremtongue: