Nekromanti [Null State] - utkast del av framsida

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Dimfrost said:
Det är en nolla, det är ett spegelvänt N, det är snyggt. Okej. Men vad föreställer det mer? Det vill säga, jag får inget som helst begrepp om vad spelet handlar om. I och för sig är det tillräckligt snyggt och intressant för att jag ska plocka upp det och börja läsa på baksidan, men det är ändå kanske inte helt optimalt.
Tanken är att den här bilden tillsammans med övriga element ska ge en känsla av "agentande", plus en brinnande värld på väg mot undergången, och högteknologisk vapenforskning. Dvs spelets huvudteman. Agentandet blir antagligen det svagaste temat just på bilden, de andra två är mycket lättare att göra snygga. Agentandet kräver (typ) människor för att kommuniceras ordentligt, och då måste jag antingen hitta ett sätt att kombinera min illustratörs stil med framsidan (samt betala extra för färgbilder) eller hitta fria bilder på agentmänniskor. Därför väljer jag att låta det temat vara svagare just på framsidan, och mest finnas med som nämnda ritningar - vad det nu blir för ristningar, om det blir blueprints över hemlig bas eller om det blir vapen, det vet jag inte.

Det starkaste temat är tänkt att vara "världen på väg mot undergången".

Å andra sidan är jag inte säker på om jag tycker att det är absolut nödvändigt att rollspels framsida berättar vad man gör; jag ser hellre att framsidan berättar hur det känns.

Snow

Swashbuckler
krank said:
Snow said:
Vad är grejen?
Det är en nolla. Vissa typsnitt, framför allt såna där bokstaven O och nollan 0 är snarlika, brukar ha någon form av extra grej för att visa att nollan är en nolla. Ofta gäller det konsolltypsnitt och monospacetypsnitt.
jaja, självklart.

Jag är lite inne på att det räcker så, inga kulor med foster eller så. Tror det blir plottrigt bara.

För min del behövs inget som förklarar spelet mer. Antar att det inte ska sälja så mycket på sitt omslag ändå?

Snow

Swashbuckler
Kan man tänka sig lite bevel i kanten på nollan? Eller rent av fyrkantiga hack, som om det var pixlar?

Tror det tål att testas iallafall...

krank

Snow said:
Antar att det inte ska sälja så mycket på sitt omslag ändå?
Sälja å sälja... Jag vill ha ett ballt, symboliskt omslag som skapar de associationer jag vill =)

Jag ska testa med fostren. I värsta fall får de väl bli en illustration nånstans inne i boken istället.

EDIT: Btw, googla gärna på omslag till serien "Global Frequency". De är lite splashigare än det jag är ute efter, men det är lite därifrån, och från andra lite fuxnare serier, jag tar min inspiration...

Möller

Hubert Hortlax
Jättesnyggt. Iallafall den svartvita jorden.

Har du tänkt dig någon undertitel eller så? Jag funderade på om en sådan skulle vara lämplig för att lyfta fram agent-delen lite, men jag vet inte.

krank

Möller said:
Jättesnyggt. Iallafall den svartvita jorden.

Har du tänkt dig någon undertitel eller så? Jag funderade på om en sådan skulle vara lämplig för att lyfta fram agent-delen lite, men jag vet inte.
Det kommer att finnas text med, ja.

Jag funderar på saker som "Vem räddar världen?" eller "Är du redo?" eller något i den stilen, plus nånting typ "Ett agentrollspel i skuggan av undergången" eller "Ett agentrollspel vid singularitetens brant".

Ögat

Hero
Jag tycker det funkar bra.
Blå jord från rymden = paradis
Svartvit jord från rymden = fara, kalla kriget, hot, sputnik
Och så ser det bra ut också. Ikoniskt.

Cybot

Mest spelbar
krank said:
Jag funderar på saker som "Vem räddar världen?" eller "Är du redo?" eller något i den stilen, plus nånting typ "Ett agentrollspel i skuggan av undergången" eller "Ett agentrollspel vid singularitetens brant".
"Nedräkningen har redan nått Noll"