Armarna bak är väl inte så konstigt? Hon håller upp tunga pistoler, antar att tyngden fördelas bättre då. Tuttarna fram? Jag antar att du menar att hon skjuter fram tuttarna? Det är möjligt att hon gör, inget jag tycker framgår i bilden iaf. För mig ser hon rätt naturlig ut.Fast, eh.. Va? Armarna bak, tuttarna fram är inte utmanande? Det är inte direkt en naturlig pose vi snackar om. Inget fel i det! Men något vidare avsexualiserad är hon banne mig inte. Inte heller ligger fokus på en naturlig rörelse.
Fast jag har ju aldrig påstått att jag inte KAN fokusera på genus när jag skapar konst av något slag, bara att jag då skulle göra det på bekostnad av konsten. Ju fler faktorer man måste väga in ju fler kompromisser måste man göra mellan dem. Vi har alla enbart en hjärna som enbart kan tänka en sak i taget.Hurvida du själv inte kan fokusera på mer än en fasett av en bild åt gången är en annan sak och knappast relevant här. Jag tror definitivt inte detta är allmängiltigt. Om konstnären VILL göra det är ytterligare en helt annan sak.
Det handlar ju inte här om vilja, utan om att man som konstnär skulle ha någon typ av ansvar att tänka genus hela tiden.