Vill du ha lite Kult-stuk över det kanske?
Älvor, troll etc. finns i alldra högsta grad, men de kanske gömmer sej, eller döljs av staten(kytken?) eller något?
Jag tror inte man kan dömma bort idéen helt, men om du vill göra bra ifrån dej tror jag inte det är en lätt uppgift...
Förresten, på ett lite mer OT plan(jag vet inte, du kanske kan använda det?), jag kom att tänka på Troll och judar...
Tolka mej inte fel nu, men jag kom in på tanken få en vän till mej konstaterade: "Det finns INGA negrer i Sagan om Ringen!"
"Joho", sa jag, "det finnsdet visst(dom där som rider på olofanterna eller vadetnuär). De är en korsing emellan ondskans makter och människor."
Jag tänkte på vad jag sa, och kom att tänka på att Sagan om ringen egentligen hade samma bild av skönhet och godhet vs. fulhet och ondska som nazisterna! Anledning: Båda grundar sej i Wotonism, motsvarigheten till nodiska Odendyrkare, men med en lite mer påtaglig "master-race" känsla.
Jag utvecklade tanken. Tollen, alltså de i vår mytologi, är väldigt lika propagandabilderna av judarna som kom under andra världskriget, om än lite extremare. På samma sätt är Alverna väldigt mycket som Ariernas übermenchideal, eller hur?
Sedan kanman ju påna vidare om att Proletäristerna i öst skulle vara dvärgar, men det är ju egentligen löjligt...
jaja
/Mask