Re: Vad ska det användas till?
Spycraft 2.0 är redan nämnt, men talar vi mer generella system så bör man inte glömma d20 Modern heller. GURPS finns också, och med alla tilläggsböcker så borde du kunna hitta något som passar.
Snackar vi gamla, utgångna titlar borde Millennium's End passa som handen i handsken, men det lär vara i princip supersvårt att hitta idag. Och dessutom är inget av dessa spel på svenska heller. Är det språket fortfarande ett krav, gör som Wilper och Eksem sade och skaffa Neotech eller Noir, för lite moddande måste du nog göra i alla fall.
Jag stod själv inför problemet en gång i tiden, så då skrev jag ett spel för just nutida agentaction -
Classified Information - som är upplagt här på wrnu. Det är ingenting jag själv skulle spela idag med de regler det innehåller och så vidare, tyvärr, men har du ork och lust kan du ju alltid kolla på det som en grund om du inte hittar något bättre. Spelet är mitt ständiga projekt och min förhoppning är att arbetet så småningom ska mynna ut i en ny, bättre och mer fullständig produkt, som pdf.