Nekromanti Nuvarande favoritlåt

Feuflux

omjonasson.se
Ibland snubblar jag över en låt, gammal eller ny och bara måste lyssna på den en jäkla massa tills jag blir galen och inte orkar höra den på en månad eller två. Det är alltid just en låt också, aldrig två eller fler så man står ut längre. Just nu lyssnar jag sönder Helloweens låt Longing från 1993.

Brukar ni få sådana här ryck? Om ja, vad lyssnar ni sönder just nu? (Max en låt per person.)

Big Marco

Läskig
Pet Shop Boys - Opportunities.

(fast Rhiannas Umbrella håller på att gnaga sönder alla försvarsverk jag har i skallen...)

ripperdoc

Myrmidon
Nej, aldrig. Jag klarar inte av att lyssna på samma låt under, säg, en dag. Oavsett hur bra det är. (Enda undantag är rena kliniska lyssningar där man typ analyserar låten eller letar efter något...). Med tillräckligt många låtar, samt shuffle, brukar jag lyckas undvika repetition.

krank

Går ondskans ärenden
Ja, absolut. Jag lyssnade enbart på den här i två veckor en gång. Körde igång den när jag klev upp, stängde av när jag gick och lade mig.

Just nu är väl det närmaste jag kommer "Here come the drums" med Rogue Traders (som var med i ett av de sista episoderna av Dr Who tredje säsongen). Fast jag brytar av ganska bra genom att spela Frets on Fire med alla GH1&2-låtar inlaggda...

G

Guest

Guest
För någon helg sen så lyssnade jag sönder på låter Silver Stallion med Highwayman... låten var på i ca 4 timmar...jag var full och... nja, skit i det...

Fast sönder och sönder... Jag har den på min spellista idag på mobilen... Den är grym!

Johan K

Gammal & dryg
Just nu så har jag spealt sönder Metallicas Fade to balck. Ruggit bra låt måste jag säga..

/ Johan K, som undra vad nästa låt som nman ska spela sönder är.. :gremgrin:

magoo

Hero
"Runaway" med Pink. Jag gillar att lyssna på den i bilen på väg till jobbet och tänka på när jag var ung och längtade efter att flytta (eller rymma) hemifrån.

Dewil

Skrivbordsgeneral
Dåvarande favoritlåt

Jag hade en tidigare i sommar, José González "Remain".

Nu är alla mina skivor nedpackade och datorn med mp3-arkivet likaså. Under tiden får jag fördjupa mig i min <strike>flickväns</strike> sambos skivsamling och har, sent omsider, upptäckt vilka pastischmästare Bo Kaspers är.

Dewil

Marcus J

Hero
Vår för Hjärter dam - Lasse Winnerbäck, har varit min favorit i lite mer än en månad. Den är bara så bra!

/Marcus fortfarande fast

Rising

Vila i frid
Heart - Crazy on you.

Men det är lite dumt, för jag gillar mest att se en video när någon spelar Guitar Hero och så låtsas jag spela det spelet medan jag lyssnar på låten (fastän jag inte har och aldrig har spelat det spelet).

Det är som om jag inträder en helt ny nivå av nördighet: Jag spelar inte luftgitarr - utan jag spelar luft-gitarrkontroll.

Jag är så töntig att andra töntar bugar och knäböjer inför mig, mässandes mitt namn.

Big Marco

Läskig
Re: Dagens favoritlåt

"Dead Reckoning", sista spåret på Smokin' Aces-soundtracket (eg. dess score).

(Clint Mansell är en outsiderfavvo sedan Requiem for a Dream-overtyren)

Krille

Super Moderator
In the mood

Och inte bara Glenn Miller Bands original, utan i princip alla arrangemang jag kan få tag på. Det är mycket synd att ljud- och inspelningsutrustning ca 1940 inte var bättre.

Jambu

Swordsman
Ja, absolut. Jag lyssnade enbart på den här i två veckor en gång. Körde igång den när jag klev upp, stängde av när jag gick och lade mig.
Jahapp. Så var man besatt av den igen. Tack så jäävla mycket.

:gremtongue: