Swedish Chef
Hero
KOmmer NX också att crowdfundas?
Gaaanska god jord kan man säga...Big Marco;n11200 said:Om den faller i god jord kommer NX få en minst lika schysst CF.
ripperdoc said:Den kommer bli - legen....wait for it....dary
Kärlekscraft said:En "fördel" är ju ett det är betydligt färre moduler som kommer ut i jämförelse med Eon.
Ond bråd död said:Ge dig nu.
Rymdhamster said:Hur mycket försenad blev den där PDFen? Två veckor? Det är för sjuttsingen exemplariskt!
Måns said:Jo, jag är jättesugen!!! Inte minst pga Eon IV!!
"Dåligt" Menar du att inte pdf:erna kommit iväg än? Tror inte det handlar om mängden pengar??WhiteWolf;n27667 said:Man blir ju inte direkt jättesugen på Neotechs crowdfunding nu när vi sett hur dåligt Helmgast har skött Eons...
Seriöst? Jämfört med precis alla crowdfunders jag har varit med om så är Helmgasts Eon-crowdfunder rent fantastiskt lysande!WhiteWolf;n27667 said:Man blir ju inte direkt jättesugen på Neotechs crowdfunding nu när vi sett hur dåligt Helmgast har skött Eons...
MachinaDeus said:Du vet väl att Helmgast fortfarande har saker liggande efter deras schema?, därav kan du ej faställa om det är lysande enligt dina exempel då deras två veckor kan bli ett halvår, ge dem bara lite tid....
Till sist, så menar du att standarden är så låg på crowfunding att lyckas ska behandlas som lysande? Det förespråkar direkt inge vidare support för någon crowfunder.
Sephi said:MachinaDeus: Vad ligger Helmgast efter med, annat än pdfen?
MachinaDeus said:"Grundboken som PDF så fort crowdfundern är klar samt tillgång till ett forum där du kan kommentera och komma med förslag." Från Eons 4 indiego sida, Avklarat är PDFen till min kunskap, men inte forumet.
Sephi said:Som jag förstår språket som brukades så var det pdfen som var lovad direkt efter avslutad cf, och inte forumet. Forumet kommer, men inget datum har blivit utsatt.
Man blir ju inte direkt jättesugen på att ta någon som dig på allvar. Du har något sjukt oproportionerligt vredesutbrott över en mindre försening och väljer att ta ut den aggressionen genom att försöka ge Helmgast dåligt rykte? Så sjukt jävla otaktiskt att gnälla på de som viger sin fritid åt att vi ska kunna utöva vår hobby. Skäms!WhiteWolf;n27667 said:Man blir ju inte direkt jättesugen på Neotechs crowdfunding nu när vi sett hur dåligt Helmgast har skött Eons...
Okej, vi tar samma exempel igen och jämför hur sen PDFen blev.MachinaDeus said:Du vet väl att Helmgast fortfarande har saker liggande efter deras schema?, därav kan du ej faställa om det är lysande enligt dina exempel då deras två veckor kan bli ett halvår, ge dem bara lite tid....
Det är precis det jag menar. Ta utlovade leveranser med en nypa salt, helt enkelt, och var medveten om det när du pledgear en crowdfunder! I majoriteten av rollspelscrowdfunders har du att göra med amatörer som gör ett hobbyprojekt. Skit träffar fläktar, i synnerhet bland hobbyprojekt (och ja, jag hävdar att rollspel utanför Wizards of the Coast och möjligen Paizo är själva definitionen av hobbyprojekt).MachinaDeus said:Till sist, så menar du att standarden är så låg på crowfunding att lyckas ska behandlas som lysande?
MachinaDeus said:Skulle uppskatta källor, tack.
Krille said:Här är #2 i listan: https://www.kickstarter.com/projects/modiphius/achtung-cthulhu-the-ww2-keepers-and-investigators
Achtung! Cthulhu fundades i april, med utlovad första leverans av regelböcker, tärningar, väska och lull-lull i augusti (PDF kom i september, bok kom i december), en andra leverans av settingböcker i mars (en settingbok har kommit som PDFhar inte kommit än), och det är väl dags för kampanjbok ungedär nu.
Krille said:Här är #3 i listan: https://www.kickstarter.com/projects/1655572033/ova-the-anime-role-playing-game
Jag har fått PDFerna av spelarböckerna. De fysiska böckerna har inte kommit alls. Leverans var utlovad till december.
Krille said:#5 i listan: https://www.indiegogo.com/projects/iron-sky-the-coming-race
Film-perken utlovades för december, men kom i februari, en månad efter att filmen kom ut i butik.