Tja, det är väl dags att kolla in de där dumma löftena man gav
förra året...
1. Plugga. På riktigt. Inte bara gå på tre föreläsningar och sedan dra.
Failure - Men... Varför ville jag det för? Under året som gick så kom jag på att jag inte ville plugga, så det här var ju ett sällsynt dumt nyårslöfte.
2. Inte duka under för någon av alla mina neuroser och ångestattacker, utan ta itu med dem som en riktig människa.
Failure - ...förstås.
:^) Men det där var nog mer skrivet på skoj än som ett seriöst löfte.
3. Skriva den där novellen och skicka in till minotauren eller nova.
Failure - Vad är egentligen det här för besatthet jag hade med noveller, för ett par år sedan? Jag hade helt glömt bort det här nyårslöftet.
4. Teckna och tuscha en serie. Inte nödvändigtvis något långt verk, men ändå en fullständig historia.
Failure - Men det här var ett bra nyårslöfte. Den här skall jag spara till nästa år.
5. Bli stammis. Det skall gå.
Failure - Men vem fan bryr sig om att bli stammis, egentligen? Vilket puckat nyårslöfte. Det är ju skitjobbigt när folk känner igen en när man skall ut och köpa något. Bara man ska ut och köpa en pizza så måste man raka sig och göra sig fin, som inför värsta dejten. Korkat.
6. Återigen: Inte vänta tills det absolut sista datumet med åtminstone en enda sak. Hur svårt kan det vara, egentligen?
Success! - Betalade faktiskt in en räkning i ganska god tid innan förfallodatum. Det kändes märkligt och sällsamt.
7. Inte bli sjavigt långhårig.
Failure - ...tror jag nog att jag får säga om det.
8. Spela in något eget meddelande på telefonsvararen i min mobil.
Failure - Men väldigt bra nyårslöfte! Den här skall jag spara till nästa år.
9. Göra ett eget kortspel, och lägga ut på wrnu.
Failure - ...men jag har några på gång.
10. Vi kan ta det där med "jag älskar dig" en gång till. Det är ett trevligt löfte.
Failure - ...och det är ju inte ett
dugg trevligt nyårslöfte, det är fucking tragiskt. Jag ska ha mer nyårslöften om hat och bitterhet framöver, tror jag bestämt.
---
Så, eh... Fullständigt misslyckat år, med andra ord. Men skam den som ger sig, här kommer det nya löften för 2009:
1. Teckna en serie. Behöver inte tuschas, och det behöver inte vara någon lång historia.
2. Göra ett kortspel och lägga ut på wrnu.
3. Spela in något eget meddelande på telefonsvararen.
4. Inte få diabetes. Det vore tråkigt.
5. Baka något. Igen. En klassiker från två år sedan.
6. Ge någon en fin komplimang, utan att låta som ett creepo.
7. Ringa morsan lite oftare.
8. Fixa en avatar på wrnu.
9. Skaffa en ärkefiende. Någon som jag verkligen tycker illa om och som jag får motarbeta med alla mina krafter.
10. Hålla åtminstone en tredjedel av ovanstående löften.
Där har vi en finfin lista.