Nekromanti Nyårslöften

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Hej där,
jag tänkte att om man publicerar sina nyårslöften så är chansen större att man följer dem, ergo, det här är mina:

1. Jag ska ha mer roligt. Föra året var jobb, jobb, jobb, nästa ska bli jobb, jobb, kul :gremsmile:

2. Jag ska planera mer.

Vilka är era?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag känner inte riktigt behovet av löften, men det här är mina övergripande planer:

- Göra klart Rotsystem.
- Stressa ner; framför allt se till att ha en lugn sommar.
- Försöka sänka ambitionerna och hitta tillbaks till det mer glada och kreativa spelledandet. Spelledande just nu är givande, men det är lite för mycket jobb och ångest för att vara riktigt sustainable.
- Gå ner i vikt.
- Få in rutiner i att hålla lägenheten städad och fin.
- Hitta ett sätt att utöka vilka kurser jag anses behörig i genom lärarlegitimationen.

Jag kommer säkert på mer, men...

Sia

Veteran
Vilket bra initiativ!

Under året ska jag...

1. Satsa på träning, regelbundet minst 1/v på terminstid

2. Fortsätta rollspela och prova något nytt rollspel någon gång under året

3. I mån av down-time börja läsa och försöka tillämpa NLP igen i mitt liv

4. Göra bästa exjobbet ever! Helst färdigt och i tid!

För mig är det ju ofta studier studier studier, och just nästa vår kommer det säkert bli studier x 4. Egentligen borde jag göra en sak till på min bucket list, förutom att jag inte vet vad den listan omfattar...

Lukas

Mannen i Gult
Mina löften är

1. ta körkort
2. lyckas ta ett beslut om vad tusan jag skall göra med mitt liv. (det är hög tid att välja universitetets utbildning)

Sia

Veteran
Lu-kaazh said:
Mina löften är

1. ta körkort
2. lyckas ta ett beslut om vad tusan jag skall göra med mitt liv. (det är hög tid att välja universitetets utbildning)
Från någon som tog körkort för lite mer än ett år sedan kan jag säga att det underlättar att hitta en avsatt period med tid (t.ex. några månader) att intensivt satsa på detta. Och det hjälper om det händer något i livet som tvingar en att ta körkort, så var det för mig.

Angående universitetsutbildning så är det verkligen ett viktigt val och jag önskar dig lycka till. Det finns säkert många åsikter kring detta och från egna erfarenheter tycker jag att det är viktigt att välja något du vill läsa och titta även på hur jobbet funkar i praktiken och att det är något man gillar :gremsmile:

Robban

Hero
Re: universitetsstudier. Jag rekommenderar personligen att man väljer enskilda kurser första terminen, så man får känna på hur det är att studera på universitet; hela program kan vara brutala att börja med.

Själv ska jag fortsätta med mina appar, mitt tecknande och meh. Orka. Allt annat.

Feuflux

omjonasson.se
I likhet med krank vill jag inte kalla det löften utan mer "nåt att sträva efter".

* Sitt mindre vid datorn. Det är så lätt att jag efter nattning av barnen kollapsar i soffan med laptopen och sen sitter jag där tills det är dags att natta mig själv. Släpp datorn! Läs en bok! Se en film! Åk till gymmet!!!

Det är nog egentligen bara det där... eller kanske:

* Hitta en stående aktivitet att köra med sonen. Simhallen varje fredag. Ut i skogen och lär oss en ny växt. Hårdträning i nån sport så jag, eh, han kan bli rik och berömd om en massa år!

* Sätt ihop en skype-rollspelsgrupp som kan spela exakt när jag kan spela och vill spela exakt det jag vill spela. :gremsmile:

RasmusL

Champion
*Inte missa ett enda av lajvfabrikens arrangemang som hålls en gång i månaden.

*Spela en kampanj Monsterhearts

*Spela rollspel kontinuerligt och i snitt en gång per två veckor med de delar av Norrköpingscrewet som flyttar upp (awesome lirare), och andra intresserade vars närvaro jag godkänner.

Radioaktiv

Hero
1. Sluta sitta och läsa avpixlat och läsa på wrnu istället. På alla vis så måste det vara bättre.

2. Kicka igång den där piritkampanjen igen.

3. Stressa ner och förhoppningsvis bli lite snällare på det viset. Så jag inte behöver hålla mig borta från trevliga forum.