Nekromanti NY äventyrsidé till WoD

ripperdoc

Myrmidon
Re: men nu ville grabben ha zombies... [ANT]

Det var inte ett påhopp på dig, utan på zombies. :gremlaugh: För du är väl inte en zombie?

/RD - laddar pumphaglet

Rävnos

Warrior
Tror egentligen inte vi var så olika iaf.

vad som dock är lite intressant är att i mina ögon är detta förslaget:

Sjukdomar som gör att folk blir smartare, ondare och växer genmodifierade muskler, eller ympar fast metall och andra prylar (i motsats till stora mängder hjärndöda zombies)
förutom att jag väljer att göra individerna till listiga rovdjur med abnorm aggresivitet och totall avsaknad av smärta.

Försöker också få bort det ifrån horderna av hjärndöd kanonmat till något mer skrämmande och farligt.

skillnaden är väl jag anser att skräcken inför en enorm epedemi som rasar i världen just nu är något jag vill använda mig av samtidigt.

och jag att väljer att behålla namnet zombies på något som absolut inte är en zombie, det jag har dragit mest inspiration av är Ghouls så som de presenteras i Warhammer Fantasy.

\Marcus som diskret gömmer undan torsot han knaprade på och tittar upp på Ripper med stora runda anime ögon och säger "jag zombie? nää men grannarna till höger verkar lite skumma, kolla med dem istället"

Organ

Out of time, out of mind
Re: Virus (OT) (ANT)

Frågor om vem eller vilka som var med och varför besvaras enklast här.

/Anders

Kanturi

Swordsman
Tackar (HOT)

Tackar så mycket, har letat efter den sidan ett tag men har inte hittat den :gremlaugh:

//Emil "Kanturi" Nises...

PS. (HOT)=Helt Off Topic

Basenanji

Postd20modernist
En bra idé av Rising

Ok, kolla in denna tråd av Rising som måste vara en av de bästa i hans aldrig sinande idéfabrik...

/Basse, älskar Zombisar, avskyr "the Zombies"

Rickard

Urverk speldesign
Re: Varför jag hatar zombies..

"* Sjukdomar som gör att folk blir smartare, ondare och växer genmodifierade muskler, eller ympar fast metall och andra prylar (i motsats till stora mängder hjärndöda zombies)"
Doom.

"Små flickor. Gärna med svart hår. Visserligen ganska välutnyttjad nu på sistone, men en liten flicka, eller barn i allmänhet, är alltid mer skrämmande än zombies."
Stacy: Attack of the Schoolgirl Zombies.

"* Något som är riktigt skrämmande är när helt vanligt folk börjar bete sig lite underligt snarare än mycket underligt. Du går till kontoret en vanlig dag och plötsligt verkar folk inte se dig, eller alla dina vänner är hatiska mot dig, eller alla verkar helt känslokalla. Vardagslivet rasar samman och ingenstans finns det zombier man kan ta ut sina aggressioner på. Det finns liksom ingen fiende att ge sig på. Klagar man hos sina vänner/polisen/scientologerna så tittar de bara oförstående på en - det är väl inget som är fel? Att vara de enda som inser att världen går under kan ge magsår om inte annat."
Invasion of the Body Snatchers.

Resten var inte ens likt zombie.

/Han som vill visa att zombiegenren är rätt vid

PS.
"Jag har alltid väntat på att Diablo, Baal och Mephisto tar en roadtrip genom USA. "
The Stand?
DS.

Rising

Vila i frid
Re: En bra idé av Rising

älskar Zombisar, avskyr "the Zombies"
Hoppas att du inte menar bandet "The Zombies", för de tycker jag faktiskt är ett av de bästa 60-talspopbanden. (Time of the Season är en sån där låt som man tänker "shit, den här måste jag använda om jag någon gång ska göra min egen Lock Stock-gangsterrulle")

Och så kan jag ge en kort introduktion till mitt långa klur du redan länkat till:

Jag tänkte mig en zombiehistoria där det skulle finnas någon sorts logisk (om än kvasivetenskaplig) bakgrund till varför lik plötsligt börjar röra på sig. Och så ville jag förklara varför mina "zombier" skulle vara okänsliga mot smärta och vara starka/snabba och farliga. Svaret på min senare fråga blev att göra mina zombier fulltankade på adrenalin och endorfin, och när jag skulle komma på en anledning att länka samman hög endorfin- och adrenalinhalt till en zombie-epidemi, så...

Tja, läs själva.

Kanturi

Swordsman

Jag har nu läst inlägget och jag måste säga att du lyckades fantastiskt bra :gremlaugh: mycket bra idé :gremlaugh: nu har jag inte så mycket mer att säga :gremlaugh:

//Emil "Kanturi" Nises

Basenanji

Postd20modernist
Brittisk musik?!

Jojo...nån liten hit kan man väl stå ut med (om man är på en fest med en drink värd mer än hundra spänn och blir tilltalad av två eller fler, tjejer samtidigt som tycker att man är '...såå himla kul och speciell...'. Men problemet med sextiotalsbanden och hela den där jobbiga popsvängen med brittiskt sound och allt det där är att...det liksom är motsatsen till 'svart musik'. Liksom; funk, soul, hiphop, rnb och alla hybrider därav har någonting som det där kletiga sextiotalet i england aldrig upptäckte. Tja, ska vara reggaen då. Jag kan ibland reta upp mig själv när jag tänker på hur många svenska band som tagit inspiration av det där sextiotalssoundet och spunnit på det. Okej, Ebbot är förlåten men det finns andra, mina vänner, det finns andra inte lika begåvade som bara för att de kör på ett sound kommer undan med riktigt grova grejjer...
Ja, jag är onyanserad, subjektiv och vet inte vad jag pratar om. Men så är jag också funksaxofonist med frijazzbakgrund.
Sådetså.

---

Sedan tycker jag att man bör känna till ditt scenario, när man skissar på rollspelsäventyr med xombisar som viktig ingrediens- men det finaste med ditt äventyr är ju slutet.
Ni vet, jag har alltid avskytt Krugal Svylses garva-stil, men det här var bra. Både humor och allvar. Huvet på spiken, mao.

/Basse

Gordeg

Hero

Det hade varit genialiskt om det inte haft så stora likheter med filmen 28 dagar senare. Nu är det istället "bara" bra.

Gordeg

Organ

Out of time, out of mind
Re: Brittisk musik?!

Men problemet med sextiotalsbanden och hela den där jobbiga popsvängen med brittiskt sound och allt det där är att...det liksom är motsatsen till 'svart musik'.
Ehhh...va? Nu förstår jag inte riktigt vad du menar. Är det samma 60-tal och samma brittiska popmusik vi har som referenspunkt? Det är ju återupptäckandet av det svarta ursprunget som liksom är hela grejen med mersey-soundet och den brittiska invasionen. När den första vågen av rocken (Elvis, Jerry-Lee, Fats Domino osv) dog ut och amerikanarna i skarven 50-60-talet istället mest producerade lättsmällt, vitinganpassad teenybop-pop (av artister som underligt nog alla hette Bobby-nånting), så revitaliserade britterna rocken med en välbehövlig dos rythm & blues. Lyssna bara på tidiga inspelningar med The Who, The Yardbirds, The Animals och Jon Mayall & The Bluesbreakers för att nämna några få.

Jag kan ibland reta upp mig själv när jag tänker på hur många svenska band som tagit inspiration av det där sextiotalssoundet och spunnit på det.
Tja det gjordes ju faktiskt en hel del bra pop då, oavsätt om den var influerad av svart musik eller ej, så det kanske inte är så konstigt.

Ja, jag är onyanserad, subjektiv och vet inte vad jag pratar om. Men så är jag också funksaxofonist med frijazzbakgrund.
Men så där, där har vi ju hela anledningen till att du inte fattar popmusik. Case closed! :gremtongue:

/Anders

Rising

Vila i frid

Det hade varit genialiskt om det inte haft så stora likheter med filmen 28 dagar senare.
Bara för sakens skull måste jag säga att jag använde idén redan '97 (eller kanske '98), jag var iaf tämligen nyinflyttad i Stockholm och det var långt innan jag hade sett 28 dagar senare. Men det gör ju iofs inte saken bättre för er.

Idag tycker jag bättre om "zombier" som inte är levande döda, och som inte är infekterade av något virus eller påverkade av någon drog.

Nu tänker jag spoila mitt eget rollspel Abscess: Där är det i varje fall så att "zombieepidemier" utbryter för att någon helt enkelt ställer till med kaos och rädsla. Eller; som en parasit säger: "Gå fram till en äldre herre på tunnelbanan, lägg en kniv i hans knä, rikta en pistol mot hans skrev och säg att du kommer skjuta honom på alla ställen man kan skjuta en man utan att döda honom, om han inte hugger kniven i fem medpassagerare innan det gått en minut. Har han ett barn med sig så hotar du att döda barnet istället och ger honom tjugo sekunder. De flesta slutar protestera när halva tiden gått, och de börjar skratta när de huggit tre eller högst fyra personer. Du skulle bli förvånad om du visste hur många som inte slutar räkna hur många de huggit förrän de är uppe i mer än sju..."