Avslagen_Cola
Warrior
Re: Gäsp [Lång]
Det här känns som något jag bara måste spelleda någon gång! Väldigt bra idéer!
Det här känns som något jag bara måste spelleda någon gång! Väldigt bra idéer!
förutom att jag väljer att göra individerna till listiga rovdjur med abnorm aggresivitet och totall avsaknad av smärta.Sjukdomar som gör att folk blir smartare, ondare och växer genmodifierade muskler, eller ympar fast metall och andra prylar (i motsats till stora mängder hjärndöda zombies)
Hoppas att du inte menar bandet "The Zombies", för de tycker jag faktiskt är ett av de bästa 60-talspopbanden. (Time of the Season är en sån där låt som man tänker "shit, den här måste jag använda om jag någon gång ska göra min egen Lock Stock-gangsterrulle")älskar Zombisar, avskyr "the Zombies"
Ehhh...va? Nu förstår jag inte riktigt vad du menar. Är det samma 60-tal och samma brittiska popmusik vi har som referenspunkt? Det är ju återupptäckandet av det svarta ursprunget som liksom är hela grejen med mersey-soundet och den brittiska invasionen. När den första vågen av rocken (Elvis, Jerry-Lee, Fats Domino osv) dog ut och amerikanarna i skarven 50-60-talet istället mest producerade lättsmällt, vitinganpassad teenybop-pop (av artister som underligt nog alla hette Bobby-nånting), så revitaliserade britterna rocken med en välbehövlig dos rythm & blues. Lyssna bara på tidiga inspelningar med The Who, The Yardbirds, The Animals och Jon Mayall & The Bluesbreakers för att nämna några få.Men problemet med sextiotalsbanden och hela den där jobbiga popsvängen med brittiskt sound och allt det där är att...det liksom är motsatsen till 'svart musik'.
Tja det gjordes ju faktiskt en hel del bra pop då, oavsätt om den var influerad av svart musik eller ej, så det kanske inte är så konstigt.Jag kan ibland reta upp mig själv när jag tänker på hur många svenska band som tagit inspiration av det där sextiotalssoundet och spunnit på det.
Men så där, där har vi ju hela anledningen till att du inte fattar popmusik. Case closed!Ja, jag är onyanserad, subjektiv och vet inte vad jag pratar om. Men så är jag också funksaxofonist med frijazzbakgrund.
Bara för sakens skull måste jag säga att jag använde idén redan '97 (eller kanske '98), jag var iaf tämligen nyinflyttad i Stockholm och det var långt innan jag hade sett 28 dagar senare. Men det gör ju iofs inte saken bättre för er.Det hade varit genialiskt om det inte haft så stora likheter med filmen 28 dagar senare.