Nekromanti ny bland veteranerna... å annat pak..

makki

Veteran
där pendeltågen stannar för att vända om...
ja... värkar som man hittat ett ganska bra forum för D&D nu tillslut..
å såklart vill man ju erbjuda nåt... det får väll bli min fantasi som jobbar fullt dagarna i ända...
Bakgrundshistorier, kampanjer, äventyr, you name it!
hjälper gärna till att komma på och lösa saker...
Jag kan nog klämma fram det mesta som man kan kläma fram med fantasin....
hör av er om de e nåt!

Ackerfors

Alas, your rapids!
Välkommen

Välkommen till www.rollspel.nu hälsar en av veteranerna (?)! :gremsmile:

Kul att du vill hjälpa till och lösa våra problem och skriva saker. Jag har funderat på att starta en d20-wiki där alla kan lägga upp allting, som faller under OGL, för allmänhetens beundran. :gremwink: Ror jag det i hamn tror jag du kan ha mycket roligt med den. :gremsmile:

Ackerfors

Alas, your rapids!
En wiki [ot]

En wiki är en hemsida som alla kan ändra och lägga till saker på, vilket gör att de är ypperliga för utveckling till spel och spelvärldar.
Kriller använder wiki till både Västmark och Skymningshem: Andra Imperiet och nyligen slängde han upp en för Neogames-spelen och då framförallt Eon.

Här är Neo-wikin och jag tänkte då sätta upp något liknande för d20 där man kan skriva in egna varelser, äventyr och sådant som andra kan tänkas ha nytta av. Kolla runt lite på Neo-wikin och fråga om det är något, men gör det helst via PM eller så så vi inte behöver vara OT. :gremsmile:

makki

Veteran
där pendeltågen stannar för att vända om...
Re: Välkommen

hm... kanske ska lägga till att jag bara kan reglerna till D&D 3,5 så jag kan typ bara skriva personer, monster, vapen å sånt till de...
men annars kan man nog hitta på de mesta så länge de inte behöver följa speciella regler