Gifter kommer i ny tappning för Eon IV så det passar jag på att skriva några rader om:
http://neobloggen.blogspot.se/2014/01/gift-tills-doden-skiljer-oss-at.html
http://neobloggen.blogspot.se/2014/01/gift-tills-doden-skiljer-oss-at.html
Det fungerar utmärkt att anpassa dessa regler även för droger. Och bilden är som förra gången tagen från någon annanstans.Ymir said:Koolt! Verkar vara enkla men vettiga regler. Fungerar droger och sånt på samma vis?
Men återigen undrar jag; är bilden gjord för Eon IV eller något ni tagit någon annanstans ifrån? För killen i bakgrunden till vänster har 1500-talskläder på sig och det känns helt fel för Mundana.
Kommer också då sjukdomar fungera liknande?Kaigon said:Det fungerar utmärkt att anpassa dessa regler även för droger. Och bilden är som förra gången tagen från någon annanstans.Ymir said:Koolt! Verkar vara enkla men vettiga regler. Fungerar droger och sånt på samma vis?
Men återigen undrar jag; är bilden gjord för Eon IV eller något ni tagit någon annanstans ifrån? För killen i bakgrunden till vänster har 1500-talskläder på sig och det känns helt fel för Mundana.
Dafuq? Har du ens sett bilderna ifrån gamla böcker som Asharien&Soldarn eller Consaber?Tycker kvalitéen på bilderna i Eon blir sämre för varje år som går
Jag säger som Poseur: WHAT?!WhiteWolf said:Tycker kvalitéen på bilderna i Eon blir sämre för varje år som går.
Jo.Kraetyz said:Jag säger som Poseur: WHAT?!WhiteWolf said:Tycker kvalitéen på bilderna i Eon blir sämre för varje år som går.
I allmänhet nej, då detta mini-system baserar sig på att man slår ett antal slag och sedan är "fri" (med eventuella konsekvenser på vägen). Det känns mer OK och stämningsmässigt att göra detta för droger och gifter som i de flesta fall passerar kroppen relativt snabbt. Skulle kunna fungera för någon sjukdom som man antingen dukar under av inom några få dagar (typ 2-3) eller klarar sig och bli immun.Poseur said:Kommer också då sjukdomar fungera liknande?
Kommer inte ihåg hur A&S eller Consaber såg ut på rak arm men i regelböckerna finns det många riktig snygga bilder.Poseur said:Dafuq? Har du ens sett bilderna ifrån gamla böcker som Asharien&Soldarn eller Consaber?Tycker kvalitéen på bilderna i Eon blir sämre för varje år som går
De nyare böckerna som Misslor, Bestialiska folk eller Alver2.0 är ju grymt mycket bättre.
För att vi har fått beskrivningar av/bilder på dräktkulturen i majoriteten av Mundanas länder, och ingen av dem är något som ens remotely liknar 1500-talsmodet (även om Consaber har en vag 1400-talsgrej going).Helt enkelt, varför är 1500-tals kläder mer anakronistiskt än exempelvis 2-handssvärd eller tornerrustningen i Eon ?