http://neobloggen.blogspot.se/2013/10/vapen-massor-med-vapen.html
En snabb genomgång på de ändringar som gjort på vapenfronten i Eon IV.
En snabb genomgång på de ändringar som gjort på vapenfronten i Eon IV.
Du menar det där tillplattade och slipade spettet?ja menar, vem har inte det som favoritsvärd
Stridstaktiker är hur man varierar sitt anfall eller försvar, exempelvis Kraftigt anfall och Defensivt försvar. De är uppbyggda så att man ex kan öka skada för att minska träffchans eller vice versa. Vissa vapenegenskaper gör dessa bättre och minskar eller tar bort avdraget (ex får ett Snabbt vapen inte avdrag på skada som man vanligen får vid Snabba anfall).Virvelmoln said:Låter väldigt trevligt. Såg att ni skrev något om "stridstaktiker" men har inte tid för tillfället å leta igenom hela bloggen efter det inlägget, så tänkte bara fråga. Är stridstaktiker de nya stridskonsterna, eller är det något annat? Om det är något annat, hur ska vi vapenmästare göra med alla stridskonster vi samlat på oss, kommer de kunna konverteras?
Kommer vissa vapen ha egna allternativ som inget annat svärd kan göra när man får övertag? tänker tex på tirakiska månklingan eller sågsvärdet. Eller varför inte något kedjevapen osv.
Och av ren nyfikenhet, vad/om kommer kraggsvärdet att ha för egenskap? : D ja menar, vem har inte det som favoritsvärd
LOL säger man väl ungdomarnaYmir said:Du menar typ, såhär?
Heh, kommer ihåg den. Läste den för... jag vet inte hur länge sedan.Ymir said:Du menar typ, såhär?
Här har jag faktiskt lite insiderinfo eftersom jag blev kontaktad för ett ganska bra tag sen av neogames ang. vapenpriserna. Vid det laget var det ju plågsamt uppenbart för alla inblandade hur galet vansinnesdyrt vapen var. I ren vikt var det relativt egalt om du transporterade silver eller svärd. de var värda ungefär samma, och om du växlade in ditt svärd mot boksap fick du en relativt respektabel hjord (20 kor eller 50 får). Så eftersom jag hade varit en högljudd gnällspik på forumet (särskilt i just den här frågan) fick jag basically erbjudandet att försöka reda upp det hela, med caveatet att neogames ville han en enkel prismodifikation som kunde appliceras rakt av på alla vapen.Så tanken på "billiga svärd" låter riktigt bra för mig på ett sätt... men... samtidigt så var ju svärd till en viss del en status symbol, och sedan med kostnad för material och arbetstid för att skapa ett svärd av bra nog kvalite att det varar en längre tid m.m... så skulle jag aldrig igentlingen vilja sätta etiketten "billig" på dom.