Nekromanti Ny bok på G från Dan Hörning

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
För en tid sedan efterlyste Dan Hörning en omslagsartist till sin nya bok...

Jag anmälde mig frivilligt och fick inte jobbet i slutänden men ändå vill jag skrävla med att jag nu vet två saker beträffande boken:

Jag vet att den är färdiglayoutad.
Jag vet att den kommer tryckas snart (dock inte hur snart)
Jag vet att Dan själv står för kostnaden, men att den ges ut med hjälp av Neogames.
Jag vet i runda slängar historien.

Boken är inte speciellt lik någon av de tidigare böcker som Dan har fått utgivna, skillnaden ligger för det första i att den Inte utspelas i Mundana eller någon Neogames värld. Däremot känns väl igen Dans författarstil och humor. Så det kan vara väl värt för er som tycker om den att läsa boken.

Här finner ni mitt förslag till omslaget:
Nemea

Så, det var lite skvaller från mig... sedan vet jag ju att det är på G två till fantasyromaner, den ene av Dan och den andra av Anders Blixt (som jag hoppas får sin publicerad, *tummar*)

Yeah, fram för mer svensk fantasy!!!!!

Dimfrost

Special Circumstances
Det var ju tråkigt att höra. Jag måste säga att den enda behållningen med Svärdsspel var känslan av att befinna sig på en magicturnering, något som både Dan Hörning och jag har vissa erfarenheter av. :gremsmile: Ohc visst skulle det vara trevligt med mer svensk fantasy, men inte av Eddingstypen utan mer av Lord Dunsany-, China Mieville-, Borges- eller Marquez-typen. :gremsmirk:

/Dimfrost

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Tja jag vet ju inte mycket om magic-turneringar... så jag kan inte uttala mig. Men smaken är ju som bekant som baken... itudelad.

Jag kan dock inte säga att Nemea är av Eddingstypen (där alla viktiga (?!) personer överlever och dessa räddar världen från undergången) utan ett helt eget verk i stil med öh... Dan Hörning. :gremsmile:

Däremot kan jag inte orda emot dig att vi behöver olika former av svensk fantasy - däri föreslår jag att du skuggboxas mot förlagen och den svenska marknaden... :gremsmile: Ju mer svensk fantasy som däremot släpps på marknaden, och som läses (köpes) ju större chans att det faktiskt uppstår ljuv musik för varje form av fantasyälskare... Men om förlagen inte får efterfrågan på lite mer varierad fantasy... så kommer vi stå kvar med Standardfjantasyn så... :gremsmile:

Läs den svenska fantasyn... om inte annat så låna den på de svenska biblioteken så att det blir lite omsättning... :gremsmile:

Så kanske t om ett par nya fantasyförfattare får chansen i Svedala... vem vet??? :gremsmile: Jag menar... om du nu inte gillar Dan Hörning... Vi har ju tyvärr inte så många "yngre" svenska fantasyförfattare.
:gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg
Yeah, fram för mer svensk fantasy!!!!!
Mmhmm !
Kan inte annat än att hålla med dig där ! :gremlaugh:

Skall åxå bli kul att läsa vad som komma skall av dessa författare. Är lite lätt nyfiken på det hela, minst sagt.

/ Johan K, som tycker att LSW:s blid var riktigt snygg !