Do not drink the Ramlösa
det enda jag kommer ihåg av den var att jag kommit på att det var en dröm och att jag var tvungen att skriva den på forumet när jag vaknade för den var så kul
På universitetstiden vaknade jag alldeles hänförd en morgon och tänkte "wooah... det där var den coolaste dröm jag nånsin har haft!" Fem minuter senare hade jag glömt bort den fullständigt. -_-
Inatt hade jag en halv-mardröm som var en sorts Ring möter Friday the 13th. Det cirkulerade en förbannad enåenhalvliters flaska Ramlösa, som kändes igen på att den saknade bäst före-datum och låsring i skruvkorken. Innehållet såg helt normalt ut, men om man drack det så smakade det alger och sjövatten... och när någon hade smakat det fick de snart påhälsning av en lång och ranglig Psycho Killer i gasmask, vit labbrock och en stor vass häcksax...
På tal om Storugglas kvinnokläder så hade jag mitt livs andra (själv)nakendröm häromveckan - den första kom när jag var liten parvel och jag nämnde den
här för bara ett par månader sen, så det är lite intressant att nästa skulle dyka upp nu. I den blev jag iaf tvungen att gå hem från ett... varuhus eller nåt, i spritt bara mässingen. Det var en kvällspromenad på ett par kilometer längs en vältrafikerad bilväg och det fanns cyklister och andra flanörer ute. Skämmigt värre, men i det läget gäller bara att glatt vandra på och låtsas som om det regnar.
Och däri låg problemet - jag hade nämligen ett par
jeans med mig som jag bar under ena armen. Så länge jag gick där som jag var kunde jag passera som en småknäpp nudist eller nåt, men om nån såg mig dra på mig jeansen ute på gatan skulle de ju fatta att min publika nakenhet faktiskt
var oavsiktlig och oönskad - och det vore ju rent vanvettigt pinsamt. Här gällde det alltså att lugnt gå spritt näck och diskret leta efter ett avskilt ställe där jag kunde klä
på mig utan att nån såg det... o_0
--
Åke