Nekromanti Ny effekt: Förvirring

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Tjohejs!
Jag satt och pratade Eon med en vän på en lektion, och vi lyckades hitta på en (någorlunda) rolig psykotropi-effekt, nämligen Förvirring.

Förvirring
Psykotropi 2+, Räckvidd: Beröring, Varaktighet: Temporär*
*Effekten kan inte göras permanent

Effekten gör en levande varelse förvirrad, och ökar varelsens chans för fummel.
Besvärjelsen gör att magikern kan höja en av de T6-or i motståndarens nästa färdighetsslag (vilket som helst) med 1, maximum 6. Det nya värdet räknas som det naturliga tärningsutfallet, så Ob slås som vanligt.
För varje filament utöver de första ökar modifikationen med +1.
Om den totala ökningen gör att ett tärningsslag går över 6, flyttas resten av modifikationen över till en annan tärning.


Jag vet inte riktigt om den är för farlig?
Borde något kanske fixas med den, eller är den bra som den är?
Kommentarer skulle uppskattas. =)
 

Vincir

Veteran
Joined
23 Feb 2005
Messages
85
Location
Genarp
Du borde testa den i en strid eller nåt. Det är ett ypperligt bra sätt att få reda på om den är för farlig. :gremwink:

Men i övrigt tycker jag den ser bra ut :gremlaugh:
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Hehe, tackar. Jo, jag kan köra en teststrid med en liten psykotropiker.
I övrigt borde den väl inte fungera på vandöda?
(och återigen diskussionen: Hur i HELVETE fungerar nekrotropi? ^^)
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Jag tycker effekten verkar väldigt rolig och balanserad faktiskt.

Det blir ju ändå kuksvårt att använda den till strid så.
För det så kanske den tom är 'lite' vek.

Kanske borde ändra den till att en tärning automatiskt blir en sexa och att den får magiud 2. inte 2+.
och varaktigheten borde vara temporär*
*kan inte göras provisorisk eller permanent.

(och återigen diskussionen: Hur i HELVETE fungerar nekrotropi? ^^)
Vi struntar i det just nu va,snälla?

/Poseur lite förvirrad själv så.
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Poseur said:
Jag tycker effekten verkar väldigt rolig och balanserad faktiskt.

Det blir ju ändå kuksvårt att använda den till strid så.
För det så kanske den tom är 'lite' vek.

Kanske borde ändra den till att en tärning automatiskt blir en sexa och att den får magiud 2. inte 2+.
och varaktigheten borde vara temporär*
*kan inte göras provisorisk eller permanent.
Hrmm, det skulle kunna vara en idé.
Det skulle kunna göra den mindre farlig om man tänker superpsykomantiker som sätter upp dig på en +9-modifikation på dina tärningar.

Jag ska testa båda varianterna och se vilken jag gillar mest!

Poseur said:
(och återigen diskussionen: Hur i HELVETE fungerar nekrotropi? ^^)
Vi struntar i det just nu va,snälla?

/Poseur lite förvirrad själv så.
Ja. Vi struntar i det.

//Kraetyz, skippar gärna nekrotropi
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Hrmm, det skulle kunna vara en idé.
Det skulle kunna göra den mindre farlig om man tänker superpsykomantiker som sätter upp dig på en +9-modifikation på dina tärningar.

Jag ska testa båda varianterna och se vilken jag gillar mest!
Jadu men man behöver inte vara en über-psykomantiker-hora för att ge någon plus 7.5 på slaget i gensomsnitt.
:t6b-6:= ob2t6. ob2t6=7.5 i snitt.
Och det "endast"med en fjärde magnituds besvärjelse och inte en 18:e magnituds ritual
Så i förhållande så tycker jag min besvärjelsevariant är mer överkomlig.


/Poseur vet att ingen gillar sexor i eon(annat än skada och onda SL´s)
 
Top