Nekromanti Ny fet fil på Gondicas Yahoo-group...

Nightowl

Champion
...och det är inte bara medlemmar som kan ladda ned den!

"Minimodulen" har i olika former publicerats i tämligen obskyra webbsammanhang till 60%, men 30% är helt nytt, och över huvud har det snyggats upp, gjorts mer logiskt och läsbart, och kommit i samklang med existerande material (bl.a. är stats för djur numera i linje med hur det kommer att se ut i Bestiariet).

Varning, dock - den är FET, trots zippning. Detta beror på att den innehåller scannade bilder, som jag har för lite träning i att hantera. Den som har tips är välkomna med dem - liksom alla andra kommentarer.

Gå till:
http://groups.yahoo.com/group/gondica/files/

Mvh,
Nightowl, författare till filen.

Weatherman

Hero
Wohoo! Startar nedladdning nu!

Hur gick det med att sikta mot stjärnorna? Fullträff eller missfire?

/Mats -- snart klar med utkast till specialarbete

Weatherman

Hero
öh...

Är det någon annan än jag som inte kan ladda ned filen? Min nedladdare vägra hitta filen. Är ju knappast något datorwiz så det kan ju vara jag som är rotig...

/Mats -- konfunderad

Rosen

Myrmidon
Re: öh...

Är det någon annan än jag som inte kan ladda ned filen? Min nedladdare vägra hitta filen.

Funkade för mig. Det är nog YahooGroups-servern som bökar; den gör så emellanåt när man vill ladda ner från filarkiven. Prova igen lite senare, eller testa att ladda ner via högerklick.

--
Åke

Nightowl

Champion
Det BORDE gå...

Jag har kollat både hemifrån och från jobbet. /images/icons/frown.gif

Om folk vill KAN jag mejla den - men den är på nära 1 MB!

Nightowl, nanna kudden.

Yahoo-grupper kan vara farliga.......(OT)

....ur datasäkerhetssynpunkt. Det räcker med att en enda i en sån grupp smittas med ett e-mail baserat virus( som badtrance) så kommer han att skicka ett mail automatiskt med viruset som bilaga maskerad till en bild eller något annat harmlöst. I min rollspelsförening har vi en yahoo-grupp så att vi vet när vi ska träffas och vad vi ska ta med i termer av figurslagspel och annat, och en kille där har blivit smittad med badtrance. Han skickade därmed ett virusmail till precis alla i föreningen som har e-mail! Jag tycker synd om dom som inte har anti-virus program bland dom i föreningen! Tänkte bara varna!

Nightowl

Champion
Re: Yahoo-grupper kan vara farliga.......(OT)

Jag har modererat en grupp hos Yahoo - ursprungligen från eGroups - tillägnad Lancelots gamla spel sedan, vad blir det, fyra-fem år tillbaka, och det utan problem. Men tack för varningen. Det är bland annat därför som files och arkiv på mina yahoo-grupper är tillgängliga för ALLA så den som inte vill bli medlem kan läsa dem utan att lämna ut sin email i några sammanhang.

Nightowl

Jo,. det låter verkligen hälsosamt ur datasäkerhetsperspektiv att låta folk ha tillgång till den även om dom inte är medlemmar. Bra initiativ tycker jag!

Sen kanske jag har börjat bli paranoid vad gäller virus. På tre månader har mitt anti-virus program detekterat tre virus i filer som jag har försökt öppna( alltid, förstås, utan att jag har bett om dom filerna. Det är så virus fungerar!). Jag är verkligen rädd om min dator nu för tiden!

Rosen

Myrmidon

Jo,. det låter verkligen hälsosamt ur datasäkerhetsperspektiv att låta folk ha tillgång till den även om dom inte är medlemmar. Bra initiativ tycker jag!

Funkar precis som här på rollspel.nu - man kan läsa den utan att vara medlem, men inte posta till den.
Jag är med på ett par Yahoo-grupper där man måste vara medlem för att läsa också, och det blir bara skit av alltihop. Har man läst nåt och vill gå tillbaka så kan man inte använda 'Back'-tangenten, för då får man bara upp en ny inloggningsruta.

--
Åke

Sereg_UBBT

Swashbuckler

"Jo,. det låter verkligen hälsosamt ur datasäkerhetsperspektiv att låta folk ha tillgång till den även om dom inte är medlemmar. Bra initiativ tycker jag!"

Hälsosamt ur datasäkerhetsperspektiv? På vilket sätt då?

"Sen kanske jag har börjat bli paranoid vad gäller virus. På tre månader har mitt anti-virus program detekterat tre virus i filer som jag har försökt öppna( alltid, förstås, utan att jag har bett om dom filerna. Det är så virus fungerar!). Jag är verkligen rädd om min dator nu för tiden!"

Då kan du knappast kalla dig paranoid. Är man paranoid/smart så försöker man inte ens öppna bifogade filer. Är man smart så kör man inte Outlook heller.

Nightowl

Champion
De står ju var de kommer ifrån... /images/icons/wink.gif

Jag lyckades hitta alla i mitt privata bibliotek. Böcker som reproducerar gamla träsnitt etc är bra att ha.

Nightowl, som undrar hur man kommer IN i en dator, ens i Östersund...

Weatherman

Hero
"De står ju var de kommer ifrån... "

Doh! Som brukligt kör Matses sinnen i osynk...

"Nightowl, som undrar hur man kommer IN i en dator, ens i Östersund..."

Tja, det kan man ju fråga sig.

/Mats, som undrar varför Nightowl undrar konstiga saker

Helmgast
Matematik

Varifrån är resten? De där 10 procenten. 60+30 blir ju bara 90.

Går man natur blir man ju miljöskadad.

Nightowl

Champion
Re: Matematik

60% gammalt,
30% helt nytt
ca 10% krafs som förändrats av den gamla textmassan eftersom det gamla var sämre.
100%

Förlorar man förmågan att ställa relevanta frågor när man går natur också? /images/icons/tonguea.gif Jag har inte märkt det, fast efter över tolv år kanske sådana egenheter försvinner...

Nightowl, så korkad så han svarar!/images/icons/hairy.gif

Nightowl

Champion
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Mats, som undrar varför Nightowl undrar konstiga saker

<hr></blockquote>

Jag blev biten av en radioaktiv sexåring en gång, och fick dess proportionella krafter...

Nightowl, ställer samma irrelevanta frågor som han själv gnäller på hos andra... /images/icons/spook.gif Nåja.

Vindhand

Myrmidon

....ur datasäkerhetssynpunkt.

Det är väl att lägga skulden litet på fel huvud. Mailinglistor är en praktisk och enkel funktion som funnits långt innan något stort företag byggde in den ganska tvivelaktiga funktionen att få virus via mail :gremwink: