Hej Marie, och välkommen till forumet!
Så här är det: En stor del av forumets besökare är inte intresserade av att spela rollspel på forum - utan enbart av att diskutera det; och de av oss som ändå gillar att göra det - vi är lite fega och avvaktande, och har av olika anledningar inte startat särskilt många eller särskilt ambitiösa egna forumsrollspel. Därför är det - paradoxalt nog - förvånansvärt svårt att hitta forumsrollspel här.
Och det dumma är att det hela tiden kommer nya personer hit som vill spela forumsrollspel, men de brukar bara göra precis som du just har gjort - titta efter i avdelningen forumsspel om det finns några som de skulle kunna ansluta sig till - och när det inte finns några sådana, så postar de ett inlägg (eller chattar i småpraten) och frågar varför det inte finns några forumsrollspel på sidan - precis såsom du just gjort - och sedan lämnar de forumet för att aldrig mer återkomma.
Så vi har liksom hela tiden den här potentialen vilande för att komma igång med forumsrollspel i lite större utsträckning, men det vill sig inte riktigt.
---
Men alltså, misströsta inte. Det finns faktiskt några som är tuffa och roliga på forumet, och vi vill verkligen forumsrollspela. Du kanske skulle kunna starta ett?
Eller bara berätta vad du gillar, så kan vi se om vi inte kan skrapa ihop fler intresserade som gillar samma saker?
Själv diggar jag förmodligen hela spektrat av forumsrollspel; från lättsamma romantiska komedier till angstiga melodram och pampiga fantasyslagfältsskildringar. Det enda jag kan tycka är begränsande är om man ska behöva använda någon befintlig värld - såsom att rollspela i Sagan om Ringens värld, på Hogwarts eller i Narutos ninjavärld - det brukar inte bli bra. Å så föredrar jag generellt sett ett lite lugnare tempo med längre inlägg där man anstränger sig för att varje post ska bli någorlunda intressant och matig att läsa, framför ett alltför snabbt utbyte av repliker skrivna som om de hade varit SMS. Å så brukar jag ha en tendens att stoppa in för många personer varje gång jag rollspelar. Jag är kanske lite knäpp, men det är så roligt att befolka världarna med en massa karaktärer av olika slag, så det där är något som alltid brukar gå till överdrift :^)
Berätta lite om dig själv, vetja.