Börja här...Mycket intressant! Skall kolla på det, det låter kul. Tveksamt om det är dotterns tekopp, men vi får se!

Drönare - Transportstyrelsen
Läs om regler för drönare och om du måste ansöka om tillstånd för att få använda drönare.

Börja här...Mycket intressant! Skall kolla på det, det låter kul. Tveksamt om det är dotterns tekopp, men vi får se!
Redan gjort.Kör brädspelet Harry Potter: Hogwarts Battle tillsammans
Ja, det är en bra ide också. Grannen har börjat med släktforskning och är helt hooked. Skall kolla på det, tack!Släktforskning! Låter kanske lite tråkigt men rätt nördigt med både historia och research...
Det är på G, vi har gått kurserna och väntar mest på våren.Börja med körkort?
Hehe, tack. Jag tror de flesta här har någon sorts författardrömmar och jag är inget undantag. Jag har skrivit en del saker redan även om det var ett tag sedan nu. I nuläget funkar det inte för min hjärna är sliten och författande kräver rätt feeling. Därtill så passar det inte helt optimalt som en gemensam hobby i mitt tycke.Alltså, hela startinlägget är jätteroligt skrivet, vad gäller ton och stil, särskilt din presentation av dig själv. Vore det intressant att öva på skrivande, typ skönlitteratur eller så? Om din dotter är konstnärligt lagd kanske det kan vara intressant för henne. Det är ju något som tar så mycket tid som man vill och som ni kan göra en grej kring, genom till exempel skrivövningar som ni gör tillsammans eller var för sig.
Jag tycker att Ancestry är det bästa verktyget för släktforskning, men My Heritage funkar också. Ett tips är att börja med ett DNA-test hos någon av de tjänsterna.Ja, det är en bra ide också. Grannen har börjat med släktforskning och är helt hooked. Skall kolla på det, tack!
Jag är hyfsat väl bestyckad på brädspelsfronten (har ett 80-tal), men just äldsta dottern är inte intresserad... Spelar en hel del med hennes tre yngre systrar dock.Brädspel är väl redan avhandlat men det finns ju många Legacy-spel som är lite mer av en investering och hobby men fortfarande ganska snabba. Tänker på Pandemic t.ex. eller kanske Betrayal Legacy? Ofta får man ut 10-20 partier vilket gör det till en rätt måttlig investering.