Öh, tänkte bara säga att jag hade tänkt att dra ett likadant skämt men sedan tänkte jag efter och kom på att Bubo Gigantis skrev "vid flest apor", inte "rört vid en apa flest gånger". Ok, du får gärna springa runt och smeka andras apor... men snälla, redovisa inte det här i så fall."Den som rört vid flest apor när han dör, vinner."
Kan vi inte säga att den som rört sig själv flest gånger när han dör, vinner? In your face samboboy!
Nej, dylika kreatur muckar man inte med. En ilsken chimpans skulle antagligen ge både Mike Tyson och Bruce Lee tokdäng om den ville. Det finns förövrigt en riktigt bra apskräckis som utspelas i ett forskningslaboratorium på en öde ö där en mordisk chimpans hämnas på sina plågoandar och går bersärk. Efter den kommer man definitivt ha svårt att se chimpanser som gulliga cirkusclowner. Mer info om rullen finns här.När en svägerska till mig var liten fick hon iaf en örfil av en makak som tyckte att hon kom lite för nära. De är långt ifrån så mordiska som babianer, men hon stöp i backen av smällen.