Nekromanti Ny modul när?

Indra

Veteran
Hej hej på er!

Har sett tidigare här att ni har diskuterat utgivsdatum på Mundana Atlas och lite annat. Såg att ni ändrat datumet till i höst i stället av ekonomiska skäl. /images/icons/smile.gif Men jag minns inte vilken modul ni pratade om då. Så till frågan: När jag pratade med min bokhandel idag, så sa killen där att han väntade på den här sjöfartsmodulen, vad den nu hette. Den skulle vara här nu, ansåg han. Är denna också uppskjuten på framtiden? Bara så man vet /images/icons/wink.gif

Mvh//Indra - som längtar efter Atlasen:)

Ymir

Liten kantbaron
Re: Ny modul när? - Strunt samma.

Personligen har jag har aldrig "väntat" på någon Neogames-modul, det känns helt enkelt inte lönt. De kommer när de kommer, liksom, och jag är den sista att lasta Neogames för att de inte kan passa releasedatum - sådana struntar jag helt i. Kommer det någon modul är det trevligt, gör det det inte fortsätter jag ha lika kul med Eon ändå. Så viktigt är det faktiskt inte, och som alla vet är rollspel ingen överdrivet lukrativ verksamhet för de som försöker tjäna pengar på det - typ Neogames. Mitt enda råd är helt enkelt att ha tålamod, och köpa modulerna när, och om, de kommer. Tills dess bör man inte bry sig det minsta, om man frågar mig.

- Ymir, som hade väldigt liten användning för 'Legender och Hemligheter', tex - hade redan egna lösningar på det mesta som stod i den.

Indra

Veteran

/images/icons/smile.gifJag håller i och för sig med dig:) Men jag tycker ändå det är så himla kul när det kommer en ny. Tycker om att läsa dom:) Men visst, det är ju inte dödsviktigt, även om jag väntar ändå:)))

Emil

Hero

Jag kan lova dig att det är väldigt mycket nytt på gång, men som vanligt så är det inte texten som tar tid utan allt runt omkring. Såsom illustrationer och layout.

/Emil

soda_UBBT

Warrior

Då menar du att du redan har skaffat fram regler för demoner, nekromanti (vandöda) ??
För att utan dessa tycker jag inte att Eon är fullständigt :gremfrown:

Ziir

Veteran
Det var i frågan om sjöfarare och pirater som det nämdes att det inte var ekonomiskt att släppa den på sommaren. Ja den är också uppsjkuten.

Helmgast
Lite spontanregler

X=rang.
Primära attribut för den specifika demonen (hack'n'slash demoner kanske ska ha mycket i STY)=XT6

Viktiga färdigheter FC=12+X

Det finns ju inga speciella regler för stadsvakter, men dom finns ändå.

Nkari

Veteran
Re: Lite spontanregler

Stadsvakter finns med i Krigarens väg.. (drill med närstrids vapen och de relevanta färdigheterna finns där osv..)

Demoner är aningen mer komplexa än en vanlig stadsvakt.. kan demoner shamanism, magi, ärke starka, osv osv osv osv osv.. men men.. Demoner och vandöda borde ha ingått i MM men det blir trevligt med en separat bok för varje.. (synd bara att de inte kommer snart.. =((

Flash Back

Warrior
En tanke...

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Det var i frågan om sjöfarare och pirater som det nämdes att det inte var ekonomiskt att släppa den på sommaren. Ja den är också uppsjkuten.

<hr></blockquote>

Skulle inte förvåna mig om NeoGames släppte modulen lagom till BSK (Borås Spelkonvent). De har ju för vana att släppa moduler då... Har man tur kommer den tidigare, och då kanske Atlasen kommer lagom till konventet. Eller så kanske de kommer samtidigt. Eller så...

Vindhand

Myrmidon
Gamla sinkadus brukade ange sin utgivningstakt i en tärningskombination (t.ex: 1T4 nummer/år). Kanske NG borde göra detsamma med sina releasedatum; t.ex: Datum+OB3T6 månader för Eon och Datum+OB1T6 år för övriga spel.
/images/icons/wink.gif

soda_UBBT

Warrior
Re: En tanke...

hur sugen är man på atlas boxen jämfört med
demoner o vandöda???

för mig spelar de inte i samma division, antagligen kommer
atlasboxen vara den första (följt av riddare) modulen som
jag inte tänker införskaffa. Jag har ju redan mundanaboken

Frågan är om atlasboxen är att anses som en ny modul eller om den bara är en upphottning av en gammal.

Ymir

Liten kantbaron
Re: Regler om onödiga ting

Regler? Njae...inte direkt. Jag anser mig helt enkelt inte behöva ha regler för sådant rollpersoner inte behärskar - exakt hur demonframmaning funkar behöver då sällan definieras exakt i historien, det räcker med att konstatera att det går, och så kan man göra det till ett verktyg och ett plottelement i spelledarens händer, istället för trista regeltermer.

- Ymir, har haft med både demoner, drakar och lite vandöda, och klarat det utmärkt utan onödiga specialregler.

Ymir

Liten kantbaron
Re: Riddare

Jo...utöver äventyrsmoduler lär "Riddare" bli den första Eon-modul jag inte tänker skaffa. Jag frågar bara: Varför? Varför en modul om trista j-vla riddare i Eon? _Varför_?

Jag begriper mig på feodalsystemet utmärkt och använder aldrig riddare i mina kampanjer, så pliiiis...ge ut nåt vettigt istället. Men av forumet att döma är kanske behovet om Riddar-information stort, av nån konstig anledning...

- Ymir, avskyr riddarromantik

Ymir

Liten kantbaron
Re: Btw...

Atlasboxen? Demoner & Vandöda? Personligen är jag inte det minsta intresserad av någon av dem...

- Ymir, vill bara ha fler landsmoduler nu...

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Medhåll

Att släppa "Riddare" när man redan har "Krigarens väg" och i stället kunde släppa "Västlanden" eller "Thalamur" är ju inte vettigt alls. Skriv "Granaschen" i stället...

soda_UBBT

Warrior
Re: Medhåll

Jag håller med dig helt och hållet, jag fattar inte vad man skall med riddare till när "krigarns.." finns.

Vill minnas att jag tidigare nämnd det men det tåls att sägas igen..