Nekromanti Ny på drakar och demoner.

Shaarus

Veteran
Joined
4 Jul 2018
Messages
3
Hallå! Har precis införskaffat mig Drakar och demoner av Riotminds. Behöver dock lite hjälp, förstår mig inte på modifikationer. Såsom Gl och förflyttningsmodifikationer. skulle vara väldigt tacksam för svar, ha gärna med lite tips om allt annat också om ni har några! Ha det bra!
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,603
Location
Umeå
Välkommen hit! Jag antar att det är den svarta lådan med bilden på en man som håller ett svärd mot himlen du menar? RM har gett ut flera olika versioner av Drakar och Demoner genom åren, men det är den senaste.

Själv har jag inte läst den, men jag hoppas du får hjälp av någon som kan reda ut begreppen :)
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,495
Jag har spelet men har inte spelat det. Kan kolla ikväll om ingen annan har det i huvudet. Minns inte vad GI är...
 

Corfitz Ulfeldt

Veteran
Joined
25 May 2014
Messages
16
Hej och välkommen!

Avseende förflyttning och dess modifikationer så finns det en tabell på sidan 19 som visar grundförflyttningen för varje folkslag. Under den så finns det ytterligare en tabell som visar vilken bonus du får beroende på hur hög SMI du har. Exempelvis har en alv 8 i grundförflyttning. Om alven dessutom.har en SMI på 17 så får hen +2 och har därmed en förflyttning på tio.
GI undrar jag vad du menar?
 
Top