Nekromanti Ny produktion av gamla DoD produkter?

Jagy

Veteran
Jag tror ni har missupfattat mig här.
Jag tycker ju att det är 5.0 som _är_ det roliga spelet.
Men jag har personligen lite svårt för att tycka om det nya.
Föresten så brukar man väl inte bara ta några matcher på arenan, där slås väl bara gladiatorer som måste... oj jag glömde det finns ju andra ja.

Jagy

Nerosuferoth

Swordsman
men det är några få...

Jag äger inte EN ENDA gammal Drakar och Demoner-produkt. När jag spelade fjärde utgåvan hade SL-mannen alla (kanske saknade en eller två) böcker. Jag var lite galen då och brydde mig helt enkelt inte om att skaffa några DoD-prylar själv. Inte från femte utgåvan heller. Idag köper jag ALLT och skulle tveklöst betala för nytryck av gamla böcker. Men det kommer aldrig att ligga en monsterbox på hyllan igen, så det spelar ingen direkt roll...

Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?

Nerosuferoth

Swordsman
Re: Ogenomförbart ...

(Vissa tar hand om sina kära ägodelar)

Jag också, men långt ifrån alla. För mig som aldrig har ägt någon monsterbox över huvud taget är det därför nästan mer lockande med ett nytryck i perfekt skick än en begagnad box som någon annan misshandlat åt mig.

Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?

Master_Z

Swordsman
Re: Ogenomförbart ...

Vem påstår att det finns en stor efterfrågan på gamla DoD-prylar?

Pauli Paananen(Baldyr) på Hobbyspel.com säger(skriver) det i sitt nyhetsutskick.

/Linus

GAIS är dansband och IFK är hårdrock!
"Beauty is in the eye of the beholder"

Baldyr

Hero
från Legend Hobbyspel

Jag står givetvis fast vid påståendet, men det är samtidigt skillnad på endast dålig tillgång och på stor efterfrågan i sig. Eftersom tillgången på äldre DoD-produkter (exempelvis Erik Granströms verk) är ytterst dålig leder det till att många är väldigt intresserade av produkterna. Samtidigt har vi kanske endast tiotals eller hundratals kunder som är intresserade av en viss produkt. Det är förvisso väldigt många (speciellt med tanke på att vi endast får in produkterna en och en), men det motiverar nog inte ett nytryck för RiotMinds del. (Då rör det sig som sagt om tusentals exemplar.)

Däremot kan jag tänka mig att efterfrågan för vissa produkter (som exempelvis Svavelvinter-serien) i ett reviderat nytryck - och till den nya regelutgåvan - skulle kunna sälja bra! Frågan är bara om RiotMinds vill lägga ner tid och arbete på någon annans verk (dvs Ereb Altor-material) när de har en egen kundkrets som skriker efter mer Trudvang-material. Jag hoppas dock personligen att eventuellt nytryck av klassikerna inte är omöjliga att få fram på sikt, men förstår samtidigt att det i så fall måste ske på strikt affärsmässiga grunder.

/Pauli Paananen, Legend Hobbyspel

<A HREF="http://www.hobbyspel.com" target="_new">http://www.hobbyspel.com</A>

King Kromm

Hero
Efter att ha läst igenom alla inlägg så har jag kommit fram till förjande:

Riotminds har en totalt ovilja att släppa gamla dod grejer i nytryck, om det nu boror på att det skulle vara ekonomiskt ogenomförbart vet jag ej, men om man skall vara ärlig, hur smart skulle det vara att släppa det igen?? visst, det finns de som skulle köpa det(jag...), men, hur många av dem skulle köpa trudvang grejer i fortsättningen?? Dom som vill ha nytryck är (tror jag) först och främst folk som inte gillar trudvang, och hellre skulle se att riotminds la ned de prijectet och först och främst trycke gamla grjer, och sedan kanske även börja jobba med dessa saker, men det e ju inte "deras" spel... så hur stor lust har de?? och skulle det verkligen sälja så bra som trudvang kanske kommer att göra?? visst, trudvang kanske inte e populärt, men dess popularitet kommer ju knappast att stiga om man släpper gamla saker igen.

Hoppas att nån förstår vad jag svamlar om, för det gör jag knappt själv, men kort och gott, riotminds vill inte släppa detta igen och flera(bland annat jag)blir besvikna men överlever.

/King Kromm